lördag 25 februari 2012

Vilken dag!

WOW vilka skidåkarprestationer som radats upp idag! Helt fantastiskt! Susanne Nyström vann på nästan rekordtid, och även motionärerna imponerade stort.

Särskilt grattis till M från Leksand som köpte min startplats. Hon åkte på 1.48 och kom på plats 177 totalt i tävlingsklassen, 25e plats i sin klass. Jag är stum av beundran. Grattis Hanna, Maja, Sara, Åsa och alla andra duktiga, starka kvinnor.

Själv sov jag tills klockan 9:00, och satt sedan i soffan och följde hela TV-sändningen med stort intresse. Det såg verkligen helt fantastiskt ut, jag kände absolut en viss avundsjuka när reportern och meteorologen pratade om rekordföre, stenhårt, medvind... Min placering 2011 (274) åkte i år på 1.56. Det är omöjligt att säga om jag kunnat fått en bättre placering i år än vad jag hade förra året, men jag tror att jag skulle kunna åkt på under 2 timmar. Men tror gör man i kyrkan, eller vad säger ni?

Nu gäller fokus, fokus, fokus mot nästa helg istället! Idag har jag fått hålla i hästarna hårt för att inte träna. Det blev en långpromenad i solen istället.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Måste verkligen ha varit blandade känslor att sitta där i soffan... Men du är stark och jag är säker på att det finns en mening med att det blev som det blev!
Ditt fokus kommer att leda dig rätt. :-)

Elina sa...

Vi såg när de främsta gick i mål! Jag tror att du hade gjort ett kanonlopp också :) Du är grym i år!