tisdag 7 februari 2012

En skidkväll och en cliffhanger

I kväll var ungefär en vanlig kväll. Efter middagen styrde jag kärran mot Källan. Det hade resten av Leksands befolkning också gjort, det var trång på parkeringen. Ute i spåret sprids man ut och frånsett att det blir en del omåkningar stör inte trängseln... det är kul att många vill åka skidor! 15 km med nyslipade skidor, grymt fäste och okej glid. Fast jag föredrar när det är tvärtom, jag gillar att kunna stå på ordentligt i stakåkningen... Nu har jag åkt drygt 60 mil denna säsong. Det känns som jag är "i fas" och har en chans att komma upp till 80 mil om jag får vara frisk.

Men allt handlar ju inte om antal mil, utan vad de där milen innehållit. Mer kvalitet skulle jag behöva i skidåkningen. Jag tycker det är läskigt med träningar, och tävlingar. Samtidigt har jag lovat mig själv att inte låta bli att göra saker jag vill av rädsla för att "vara dålig". Fuck Jante, typ.

Därför har jag anmält mig till en träningsdag i Falun i morgon. Med minst sagt meriterade tränare... mer om det kan du läsa här på bloggen i morgon kväll! 

5 kommentarer:

andreas sa...

låter härligt om man nu gillar skidor ;) kramar

Karin sa...

ser fram emot det :-)

LinaTriathlet sa...

Åh vad skoj! Ser fram emot rapporten! :) Hoppas du får en givande kväll!

uppochhoppa sa...

Du har sånt flyt i din träning och får ju till massa mängd. Toppen!

Elina sa...

Hoppas du vågade ta en bild eller två också :)