onsdag 29 februari 2012

Löplängtan

Jag känner mig absolut inte "klar" med årets skidsäsong, februari har ju utvecklat sig till en riktig skitmånad... Ändå blickar jag framåt och längtar efter våren och sommaren!

Jag längtar efter att styrketräna kontinuerligt igen, jag saknar bänkpressen, jag saknar gymmet som jag bara besökt sporadiskt på sistone. Jag längtar efter spinning och landsvägscykling. Och jag längtar framför allt efter mer löpning!
Min plan är att först och främst springa mer. Springa oftare, springa längre. Jag tror att detta är rätt väg för mig att gå. Fart sliter mer än längd, det tror jag. Därför vill jag bygga en grund av kvantitet innan jag börjar lägga in mer och mer kvalitetspass med intervaller. Under våren och sommaren är mitt mål att våga tävla oftare, att se tävling delvis som träning och snabbdistans. Att inte bli besviken om jag inte sätter nya pers, utan försöka se att det i alla fall var bra kvalitetsträning.

Visst vill jag klara nya pers under 2012, det duggade ju inte tätt av sådana under 2011. Men framför allt vill jag fortsätta att vara den upplevelsesamlare jag ser mig som. Och flera av de lopp jag tänker ägna mig åt under 2012 har "upplevelsekaraktär" snarare än "sätta pers". Limsjön Marathon och Vansbro terrängmarathon kommer bli fantastiska upplevelser, det vet jag! Och då vill jag orka springa länge. Att det inte går fort gör inte så mycket.

Så tänker jag just nu!

7 kommentarer:

Emelie sa...

Ja tänk den där sköna vårluften!

Löpning & Livet sa...

Jag tycker det låter som en jättebra plan. Och det ska bli roligt att få läsa om all din löpning!

LinaTriathlet sa...

Åh mitt inlägg handlar också om längtan efter vår idag!:)

Längtan efter löpning, jag håller med. Jag satsar också på länge än på fart! Nu hoppas jag att jag kommer kunna springa när snön smält bort här i norr.

Upplevelsesamlare det gillar jag!:)

LL sa...

Låter som en mycket klok plan.

Kom och kika på Borlänge Ultra den 31 mars vet jag! Låt dig inspireras och kanske att vi kan springa ett varv på banan tillsammans?

mbh sa...

Låter toppen gumman!

Du får sno ett par såna där blå skoskydd hos tandläkaren o dra på springskorna när du ska springa ut till oss i vår :)

Karin sa...

Låter härligt och klokt även om det även är kul med FART!

elly sa...

bra tänkt! mitt enda mål är att orka mer, vilket nog inte bör bli så svårt att klara med tanke på dagsformen. :) idag har det för övrigt varit en riktigt vårdag och jag har precis kommit hem från spelning med ett av mina favoritband - francis. från mora!