lördag 18 februari 2012

Fula lilla trynet

Vilka fantastiska bloggläsare och vänner jag har! Efter att jag lyft fram det där fula lilla trynet som förpestat min lyckokänsla inför kommande skidtävlingar så känns det bättre. Det kanske är så att små fula trynen dör i kontakt med ljus och värme?

Jag är fortfarande stressad över att jag inte är helt frisk ännu. Samtidigt får jag lita på att jag gjort en bra grundträning och jag var i bra slag redan vid Intersportloppet i januari. Om jag får till några bra skidpass till så kanske mina tävlingar blir som jag vill, ändå. Och framför allt så ska det bli roligt! Det roligaste som finns är ju att gå i mål i Mora. Kanske satsar jag i framtiden på att göra en Carina Hammarstrand och åka alla loppen i Vasaloppsveckan...

Det är ju inte alltid vila är fel. Jag tror på något sätt att om man inte "ger" kroppen vila ibland, så kommer kroppen tvinga till sig vila förr eller senare. På ett eller annat sätt. Jag jämför mig inte med elitidrottare, men om man tittar på världscupåkare som Johan Olsson och Ida Ingemarsdotter så verkar ju inte vila förstört deras form utan snarare varit bra för deras prestationsförmåga. Mängdträna är roligt, men minst lika viktigt är att vila och kvalitetsträna. Det är svårt att leva så när vilodagar känns fattiga och trista, men just nu har jag inget val. Hur tänker du om vila och vilodagar? 

Annars längtar jag så det värker efter vyn på bilden. Kinnvallsjösätra, Fejmån, Vålbrändan. Såklart bor vi där i samband med Vasaloppet (det ligger inte mer än någon mil från starten i Berga by) men jag vill dit och bara njuta av solskensdagar och lugna turer med kaffetermos, också.

6 kommentarer:

Elina sa...

Längtar också till Vallen...

elly sa...

jag märker att jag varit hemifrån de senaste dagarna - du har ju hunnit blogga en massa! det är tråkigt om tävlingsjävulen får för stort övertag inför vasaloppsveckan, men du är klok och kommer säkert till ro.

ni verkar ha haft en trevlig fredag! personligen hade jag nog gärna skippat genrepet och bara kört på mingel, men ändå.. jag har ganska nyss kommit hem från en dag med träning, jobb och därefter middag och cupcakes hos mammas kusin på gärdet. en bra dag, trots dåligt väder.

andreas sa...

ja du kommer åka som en blixt efter din vila :) kramar

Erika sa...

Inte vet jag. Men vila måste man om man ska få resultat. Annars är man ju bara slutkörd. Det kan ju aldrig vara bra att köra slut på sig inför en tävling.

Ingmarie sa...

Vila är ju så relativt. jag har skitsvårt för "helvila" mest för att jag inte riktigt "tror" på den och för att jag inte riktigt vill. Men OM jag vill, då gör jag det. :-)
Jag tror på att det ska kännas rätt i hjärtat. :-)
Styrkekram. Du kommer att vara piggast av alla när starten går!

mbh sa...

Tack för i lördags! Ser fram emot onsdagen :)