onsdag 15 februari 2012

Träning är inte alltid kul!

Nej, jag är inte alltid sugen på träning. Imorse när jag vaknade kändes det jobbigt att åka iväg till skidspåret. Solen sken och vis av erfarenhet vet jag att oftast vänder det, oftast blir det kul när man väl är på plats ute i spåret. Men idag var ingen sådan dag! Det blåste kastvindar och spåren yrde igen. Nysnön gjorde det dessutom kärvt. Min puls var obekväm och jag började fundera på om jag är helt frisk. Jag kortade ner den tänkta sträckan till ett halvmarathon och nöjde mig så. I helgen hoppas jag känna mig helt 100 % och kunna ösa på med långpass - sista chansen innan tävlingshelgerna!

Efter dusch, lunch och kaffe med två kanelbullar känns det bättre. Inte sådär härligt nybakta bullar som på bilden, utan bullar från frysdisken på Hemköp. Och tänka sig, det var gott det med!

8 kommentarer:

Erika sa...

Hur underbart det än är att vara ute och träna säger kroppen nej ibland. Då är det myspys som gäller för mig. kanske beror det på att kroppen behöver återhämta sig.

Karin sa...

åh! jag vill också ha bullar!

Emelie S sa...

Men visst känns det skönt när man väl kommit hem! Och duu så gott det lät med bullar! Köpta som hemmagjorda!

Ja jag tänkte att jag skulle ge bloggandet en ny chans. Har ju saknat lite att skriva.. men vi får se :)

Kram!

Löpning & Livet sa...

Å nej nu blev jag bullsugen! :) Alla pass kan tyvärr inte vara roliga men något gav det säkert!

LinaTriathlet sa...

Åh så gott det ser ut med bullarna!

Hoppas du känner dig bättre! spännande att tävlingshelgerna börjar närma sig! Ska bli så kul och följa dig, stark i spåren!!

Elina sa...

Smaskigt med bullar minsann! Hoppas på mycket fika när jag kommer till Leksand nu. Krya på dig nu!

mbh sa...

du är en fighter! Och snart kan du ställa skidorna i förrådet, snöra på dig springskorna o springa ut till gronnholen istället :D

andreas sa...

jo det är det visst sluta gnäll ;) kramar