måndag 20 februari 2012

Återkomsten


Idag förnyade vi våra gymkort, efter att ha skolkat från gymmet i nästan två månader. Vi har varit i skidspåret, skogen, JW har gått på pencillin... ursäkterna är många men nu finns ingen återvändo! Det känns tråkigt att jag tappat en del i styrka från i höstas när jag styrketränade regelbundet, men jag hoppas att snart vara tillbaka. Min kropp tycker om styrketräning.

Jag valde att bara förbinda mig fram tills slutet på maj. Kanske ska jag våga en gymfri sommar, och istället enbart ägna mig åt uteträning? Löpning, utejympa, simning, cykling, trädgårdsträning... valmöjligheter finns ändå! Mars och april blir det fokus på styrketräning, löpning och spinning tills det går att plocka fram racern!

9 kommentarer:

elina sa...

Hoppas det kändes okej, att du liksom är återställd i hals och näsa. Hemmaträning på köksgolvet går mycket bra har jag och mamma precis konstaterat :)

elly sa...

om man har disciplin, vilket ju du har, så låter ju trädgårdsträning mycket festligare än att vara instängd på ett gym. kör på det!

halsen har spökat idag med, så det samt att jag fick tips om ett jobb jag måste söka idag gjorde att jag hoppade över träning. kanske kör dubbelt imorgon istället, om det känns bra. det känns i alla fall bra nu. man ska nog inte känns efter så noga!

julia sa...

Kul med lite gym-träning som variation mot skidåkningen som det naturligtvis blir mycket av nu!

Och för att svara på din fråga om lägenheten: det är en hyresrätt, lika stor som min förra men med trägolv, stora fönster och 5 min promenad till centrum :)

LinaTriathlet sa...

ÅH plocka fram racern, den meningen gillade jag!! Längtar! :)

Löpning & Livet sa...

Tycker det låter som en bra idé att skippa gymmet på sommaren. Du kan ju få till grym styrka utomhus (eller hemma för den delen)!

Västgötskan sa...

Jag borde köra mer styrka, men det brukar i alla fall blir något pass i veckan, eller i värsta fall varannan vecka.
Helst hade jag velat ha 2 styrkepass i veckan och 2 konditionspass, men det är svårt att få till i praktiken av någon konstig anledning... ;-)

andreas sa...

det ser ganska tråkigt ut i gymmet :) kramar

Annika sa...

Åh vilket ruffigt tufft gym ni har.

Betyder det att du är pigg, fit for fight och laddad inför loppen?! :)

Anonym sa...

Jag har lite samma "problem", är en riktig frisklufts-nörd och många gånger då det stått styrketräning i planeringen så har jag istället stuckit ut med skidorna eftersom jag bara måste UT! Men gymmet är också viktigt för oss skogsmullar, så är det ju bara.. :D