söndag 3 april 2011

Ute och joggar i det stora grå

Träningen då? Även om bloggen är personlighetsklyven, ibland en träningsblogg och ibland inte... Jag har bakat in några pass med styrketräning, spinning och simning mellan kartongpackandet. Idag begav jag mig först och främst till gymmet. Det kan gå snabbt, och vara bra, samtidigt! 35 minuter svettig styrketräning, fokus ben och mage. Hem och ladda på med te och banan, sedan gav vi oss iväg ut i det fuktiga och grå landskapet. Och grått kan också vara vackert! Idag var det nästan trolskt ute med tunna, vita dimslöjor över Siljan.

Det som förra veckan kändes som en köttbulle under foten, kändes nu mer som en ärta. Men vi lufsade på enligt en spring och gå-metod, så jag vet inte hur foten reagerar på högre belastning. Jag ska pröva mer i veckan - har nytt sjukgymnastbesök på onsdag med lite laser, törs inte springa för mycket innan det. Han kommer ju fråga hur jag tränat sedan sist, och tror inte han skulle tycka det var en bra idé med långpass och fartträning...

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det ser nästan trolskt ut, fint! Bra med fotframsteg också!

Elina sa...

"Träning med sjuk lillasyster" kanske är perfekt för dig? ;)

Tittade på några avsnitt av Mitt liv som Hellner igår och det var nästan plågsamt eftersom jag så gärna vill träna själv...

mbh sa...

jättefint ute. lyssna på sjukgymnasten du :)

Andrej sa...

Men vad var felet med foten?

Malin sa...

Vi var också ute oxh sprang i söndags i det fantastiska grå vädret. Helt underbar luft och skogen var väldigt vacker!

Vad fint ni fått det i nya lägenheten, med ett stort och härligt kök!

Jag har har en nervknuta under trampynan, som nu efter tio års gnäll äntligen blev åtgärdat. Idag fyra veckor senare anser jag mig själv som helt återställd. Helt otroligt hur fort kroppen läker! Hoppas din fot blir bra snart.