söndag 10 april 2011

Doft av grill och nybakt bröd

Oj vilket bloggande idag. Man kan ju tro att jag inte har något annat för mig. Här kommer några bilder från vår grillpremiär idag! Syrran skrev att hela gatan kommer prata om oss nu när vi drog fram grillen och fyllde hela området med grillrök.


Vi åt grillad svensk fläskfilé, jag gjorde egen marinad, grillad majskolv, klyftpotatis, en kall chilisås jag gjort själv, sallad, nybakta havrebaguetter. Till det ett glas kranvatten. Det var så gott!

9 kommentarer:

Miss Agda sa...

Så många som jag känner verkar ha haft grillpremiär redan och jag blir så avis! Vi bor i Stockholm City utan balkong och föreningen trimmar väl grillen lagom inför midsommar om ens det så vi lär få vänta... (Tur att det dock finns vänner med hus samt engångsgrillar och trevliga klippor)

elina sa...

Sjukt smaskigt! Bra initiativ så där en vanlig söndag i april

Malin sa...

Gud va gott! heja jonna!

Annika sa...

Jag ÄLSKAR grillat och speciellt grillad majs :) Mums! Så himla vårigt!

Ja, vad gör man åt benet. Jag har ju inte ont-ont och känner inte att vårdcentralen kan göra något direkt... Gissar att avvakta och löpvila är ett ganska vinnande koncept - om än det tråkigaste...

Malin sa...

Haha! Vad roliga ni är, nu när ni fått ett riktigt kök och allt. Man kanske ska dra fram grillen snart? Ser gott ut. Hur går det med foten?

Julia sa...

ÅH VAD GOTT!! kände doften ända hit...

mor sa...

Såg verkligen gott ut, skulle kunna äta upp det direkt efter min havregrynsgrötsmiddag! (puh vilket långt ord) Kram.

andreas sa...

Tacka vet jag dansk fläskfile haha kramar

Dolly sa...

Lat himla gott det dar! Ibland ar din blogg matblogg, tycker jag och jag blir alltid lika sugen nar jag ser dina matbilder. Vi hade grillpremiar i helgen vi med men det var nar vi var ute och campade. Saknar varen maste jag saga....har ar det bara hett hett hett.....