torsdag 7 april 2011

Löpning med bacon

Löpning och grisar har en del gemensamt! Man får snyggare skinkor av löpning, man bränner fläsk, och när det blir riktigt, riktigt jobbigt så grymtar jag till ibland.

Idag tog jag det hela till en ny nivå. Jag gav mig ut på ett distanspass som trots finvädret och att Solvändans grusgångar var knastrande torra kändes tungt och eländigt. Kanske pga en retning i halsen, och foten stumnade bort ibland. Det gjorde aldrig ont men kändes olustigt emellanåt. Jag fick laser- och elbehandling av sjukgymnasten igår. Sprang 6 långa trappintervaller, inte mycket att hänga i julgranen det heller, men fick ändå upp pulsen och musklerna fick jobba på. Totalt cirka 50 min löpning.

Avslutade sedan passet med att springa in på Hemköp, köpte det som fattades till middagen och sprang hem med två paket bacon i händerna. Men när man ser sådana här bilder mår jag dåligt av att ens äta bacon alls. (Bildkälla) Jag är ganska noggrann med att köpa lokalproducerat fläsk, Siljanschark, men borde bli bättre på att äta vegetariskt några gånger i veckan! Jag har faktiskt varit vegetarian i flera år så det borde ju inte vara så svårt...

6 kommentarer:

andreas sa...

ja fy jonna, nu får du skärpa dig med maten, mer vegetariskt. kramar

Elina sa...

Ja, det borde man verkligen bli bättre på! Vi får utöka matbloggen med mer vegetariskt.

Julia sa...

fy nej inte blir man sugen på bacon när man ser så söta kultingar!

Malin sa...

håller tummarna för att du inte ska bli sjuk!

Löpning & Livet sa...

´Men dug vilka söta! Tur att jag inte äter dem :)

Miss Agda sa...

Min sambo hade en kompis/bekant som hade en minigris som hette Bacon... Blev ganska naturlig association till honom (henne)..... Lite roligt namn var det ändå (och jag tror inte han/hon hamnade på någons tallrik!)