söndag 10 april 2011

Sicken söndag!

Vilken alldeles underbar söndag idag! Tio grader varmt och ljumma vindar. Efter att ha sovit 11 timmar i natt (!) var jag dessutom proppfull av energi. Friskare än igår, men inte helt frisk. Men livet känns underbart ändå en ledig dag som denna. Vi började med en cykeltur, och drack förmiddagskaffet i ett fågeltorn vid Limsjön. Och så hittade vi ju årets första tussilagos! De första plockade vi inte, men när vi hittade massvis i en slänt så plockade vi två buketter. Åkte hem med den ena och cyklade med den andra till Åkerö.

Cyklade vidare med Bamsetidning och tablettaskar i cykelkorgen till mina brorsöner. Gustaf är sjuk och då ska man ha en tidning och en tablettask! Nu bakar jag havrebaguetter och har gjort rent grillgallret, för snart vankas årets första grillmiddag! Det ska bli helt underbart gott.

Förutom kanske 8 km på cykeln så blir det ingen träning idag, då jag hostar och har ont i halsen. Men dagen idag blev på något sätt en påminnelse på att dagar kan vara underbara och innehållsrika, lyckliga och fartfyllda även utan svettiga pass. Det är bra att påminnas om det ibland.

5 kommentarer:

mbh sa...

Har läst alla dina fina inlägg :) och jag kan lova att ni kan få gratis träning varje vår om ni vill ;)

slans sa...

härligt! skönt med en utedag. är verkligen ljuvligt när solen skiner!

Sofie RW sa...

Ni har verkligen förmågan att kunna skapa er bra dagar; mysigt verkar ni också ha det tillsammans :)

andreas sa...

tack för besöket det var uppskattat får höras om krattningen ;) kramar

Unknown sa...

vilken vårdag! då kan man nästan bortse från att man inte är riktigt träningskry :)