tisdag 12 april 2011

Stötvågsbehandlad...

Jag har inte skrivit om hur det går med foten. Det är så uttröttande att älta skadebekymmer... samtidigt som det upptar en stor del av min tankeverksamhet. För er som missat den tråkiga fothistorien - för cirka en månad sedan skadade jag foten under ett löppass.

Idag besökte jag Sportskadekliniken och sjukgymnasten för tredje gången. Hittills har han behandlat foten med laser och el. Idag låg jag på britsen, intet ont anande... när det plötsligt small till under foten. Tänk er en liten hammare som får frispel och trummar allt den kan. Han prövade stötvågsbehandling! Måste glömt säga till mig bara... Det var en smärtupplevelse! Det gjorde vansinnigt ont! Jag stod ut en stund, men när det började om vrålade jag AJ! SHIT! var på han minskade intesiteten och tog ett mindre munstycke. Det gjorde ont ändå, men för den goda sakens skull stod jag ut.

Men tro inte jag kan springa för det... i torsdags fick jag ont i halsen och blev hostig, och det sitter fortfarande i. Jag känner stor stress och oro inför detta, och igår fick jag startbeviset till ett visst lopp i brevlådan. Men detta måste jag nog ägna ett eget inlägg åt... .

6 kommentarer:

andreas sa...

du blir nog snart frisk och kry ska du se kramar

Sofie RW sa...

Förlåt mig nu, jag är en hemsk människa, men jag drog på munnen när jag läste om din stötvågsbehandling. Huvudet på spiken, rena tortyren, men om det funkar lika bra för dig som för mig, ska du se att du snart är healad! (Hoppas hoppas!). Och håller tummarna för att du är frisk från förkylningen snart också!

Löpning & Livet sa...

stackare. Typiskt att en dålighet drar med sig fler :( Krya på dig!

Andrej sa...

Allergi?

slans sa...

Jag försöker att inte krya klagoinlägg, men det går inte så bra! Det är verkligen allt jag tänker gå. Galet!

Skulle gärna sett din behandling på film ;)

Julia sa...

Stackars både dig och Elina! Skickar lite tillfrisknings-vitaminer! KRam