måndag 11 april 2011

En golftjej?

Gud, vad har hänt? Jag läser med rysningar om uppgörelsen i Masters på Augusta. Jag läser gamla blogginlägg om dagar och kvällar på golfbanan och kommer på mig själv med att längta dit. Ni som följt bloggen vet ju att min fästman är en duktig golfspelare. Alltså duktigare än Medelsvensson och Medelgolfaren, om jag får skryta lite. Och jag skryter ju gärna om honom. Men själv har jag ju inte ens grönt kort.

Och ni ska veta att jag verkligen funderat. Ska 2011 bli säsongen jag försöker ta grönt kort? Det finns många fördelar. Istället för att bara gå med, skulle jag kunna spela själv. Vi skulle kunna spela tillsammans när vi reser, och så vidare. Samtidigt kommer det alltid vara ljusår mellan mig och honom i nivå.

Antagligen blir det inget grönt kort i år heller. De främsta anledningarna till det är tid och pengar. Men jag längtar ändå. Till härliga dagar och kvällar på banan, gå bredvid, titta på spelet, njuta av naturen, bära bagen, lära mig mer och mer.

4 kommentarer:

Slans sa...

Jag kan inte riktigt se dig som en golftjej, men du fortsätter ju förvåna inom träningsvärlden ;)

andreas sa...

jonna? fyra timmar tar en runda kramar

Andrej sa...

Ha! Golf är det bästa sättet att förstöra en promenad på!

Emelie sa...

nej men! blir det inget grönt kort??! Tvekar jag också men... än är inte sista ordet sagt ;)

Krya på dig! kram