torsdag 14 april 2011

Hög på frisk luft

Jag och JW är lyckligt lottade som har en stor, kärleksfull familj runtomkring oss. Igår var hans pappa och L här hela kvällen, hjälpte oss med nya soffan, åt middag tillsammans. Idag var vårt hem fullt med folk igen! Min pappa, mamma, Odin - som var salig över att få agera hantlangare åt morfar, Malin tittade in. Och i morgon ska store lille Gustaf sova över hos oss!

Mycket fixande inomhus, men jag är beroende av frisk luft också! Varje lunch ser jag till att promenera och lapa i mig så mycket frisk luft jag kan. Om jag har ett möte som ligger nära min arbetsplats tar jag tjänstecykeln dit.

Igår kväll och i kväll har jag tagit sena joggingturer. Det är ljust så länge nu, det doftar vår och luften sjunger av vår! Det har känts godkänt i foten också. Idag hade jag med mig hunden Doris. Märkligt hur man, när man släpper tankar på hastighet och kilometerantal, kan upptäcka nya sidor av sina intrampade löpturer. Idag sprang vi bort från stigen och in i skogen på mindre stigar. Det är magiskt i skogen en sen kväll i april! Ljuset som faller mellan tallstammarna...
Godnatt, från naturromantikern Jonna...

5 kommentarer:

Elina sa...

Härligt med ljusglimtar!

Annika sa...

Oj, vilken kärlek! Blir glad av att läsa detta :)

Tack för dina fina ord. Och bra tips om andra maror. Det har jag ingen koll på själv men ska väl börja spana framöver...

mbh sa...

skogen är bästa stället att springa på! Ser fram emot många joggingturer på gronnholar framöver :)

Andrej sa...

Men detta är faktiskt inte alls rättvist. I Kungälv är det dis, blåst o rena rama höstrusket. Hoppas på helgen!

andreas sa...

jag undrar ju hur sent du sprang när du sprang i skogen? hade du pannlampa eller? kramar