söndag 3 april 2011

Bilder från vårt nya krypin

Utlovade bilder från vårt nya hem! Det blir mest detaljbilder, helheten är inte särskilt välordnad ännu... En skymt av den blivande läshörnan. Denna bild vill jag mest visa för att få berätta att jag monterat ihop både lampan och bordet! Jag har aldrig känt mig så tekniskt intelligent i hela mitt liv. Just läshörnan just nu är jag inte nöjd med, det är för vittvitt både i fönstet och hörnan. Jag vill ha en annan fåtölj bl.a.
En underbar rosa pelargon som vi fick av min svärmor.
Vi väntar på en till bokhylla, sedan ska det bli så fint, så fint i läshörnan.
Se så fint det blev med vår fulsnygga byrå!
Vi har fått fina blommor, och kaffebryggaren har puttrat hela helgen. Jag borde lärt mig att man behöver fylla frysen med kanelbullar och mockarutor inför en flytt... nu hade vi bara trasiga pepparkakor att bjuda på. Kom tillbaka!

I fredags kväll efter en väldigt lång dag åt jag och JW, mamma och pappa hämtpizza och drack folköl, det var nästan det godaste jag ätit i mitt liv!
Köket är bara drygt ett år gammalt, och det finns massor av skåp och luckor.
Ett riktigt kök!
Odin bor vi nu dörr i dörr med! Han vill gärna vara här, fast vi vill det nog ännu mer än honom! Imorse bönade vi att han skulle komma. Vi har haft besök av många fina små buspojkar i helgen, som älskade att upptäcka nya spännande gömställen i vår lägenhet. Det är ett gammalt hus med vinklar, vrår och en klädkammare.

Allting känns nytt, men ändå välbekant. Som en kär gammal vän... vi älskar allting. Ett riktigt kök, att det är så högt i tak, många fönster och flödande ljus, djupa fönsterbänkar, mer yta, mer förvaringsmöjligheter.

9 kommentarer:

andreas sa...

vi kommer tillbaka såklart kramar

slans sa...

Härligt! Ser jättefint ut sis! Ni kan ni :)

Malin sa...

Välkomna till trettiofyran! Ni ser ut att ha hunnit mycket idag! Supermysigt.

Andrej sa...

Det låter som ett litet paradis, ju. Grattis!

Mor sa...

Ni måste verkligen legat i! Det sr ju "färdigt" ut nu! Känns så bra att ni fick flytta in i den härliga lägnehten, till sist! Kram!

Emelie sa...

va härligt, ni kommer få så mysigt! syns ju redan på bilderna!

Annika sa...

Åh vad fint. Och vilken finfin granne :) Förstår att ni kommer trivas! :)

Lycka till med allt med att komma på plats!

elly sa...

underbart! återigen gör sig längtan efter något större påmind. det ser jättefint ut!

Julia sa...

Det ser jättefint ut!! Och vilken snygg byrå sen! KAP!!