tisdag 1 mars 2011

Hemmasjuk

I lördags var det Tjejvasan. I söndags sprang vi en lätt jogg på 35 minuter. Igår måndag var det jobb, och en kort simtur. Jag kände redan då någonting otäckt i halsen och luftrören... en irritation, och små hemska hostningar som rev i bröstet.

Imorse var det inte bättre, utan kändes fortfarande som jag hade en kvist nedstucken i halsen. Så nu är jag hemma och sjuk, för första gången på väldigt länge. Jag försöker att inte få panik och bli superstressad - det är ju Vasaloppet på söndag!

Malin skrev Stanna i sängen eller soffan. Läs en bok och titta på förmiddags-tv (det vet väl du inte ens vad det är?). Så nu tittar jag på förmiddags-tv. Det är inte särskilt kul. 11.30 börjar skid-VM, tack gode gud.

4 kommentarer:

Elina sa...

Jo, morgon-tv är skönt! Sen VM, Top model, Project Runway... Det finns mycket att se! Ja, jag har haft en del hemmatid på sistone ;) Håller på att återgå mellan/högstadiet med pyjamas och tv... Nädå. Haha!

mbh sa...

vilken klok storasyster du har;) men känner jag dig rätt kommer du snart att klättra på väggarna! tur att det är vm som sagt, det kan ju få till och med en idrottare att bli soffpotatis!

Anonym sa...

jag lider med dig. känner också av något i halsen, började igår. nu får vi kurera oss. kul att se att du gjorde ett kanon lopp i lördags.=) krya på dig så ses vi på söndag i sälen.=)
/ Anna B

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Passa på att gå in och anmäl dig!

De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

eller kanske Följa varann på bloglovin?
Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)