måndag 21 mars 2011

Hur mycket tant är du?

Härom dagen när jag stod och fyllde ett glas med hälften mineralvatten och hälften kranvatten slog det mig, herre jösses vilken tant jag är! Jag får nämligen lätt hicka om jag dricker starkt kolsyrat vatten...

Och det är inte det enda. Listan kan göras lång.
-Jag och JW har börjat titta på Antikrundan på torsdagskvällar.
-På lördag förmiddag älskar jag Ring så spelar vi på P4.
-Jag dricker hellre te än sprit.
-Tanken "det är en dag imorgon också" går igenom mitt huvud varje kväll.
-Precis som tanken "det är skönt att vakna upp hemma".
-Jag har svårt för väldigt stark och/eller fet mat (magkatarr).
-Jag dricker inte kaffe efter klockan 17.00.
-Att somna tidigt och gå upp tidigt är betydligt roligare än somna sent och gå upp sent. Morgonstund har guld i mund, och man vill ju ta tillvara dagen!

Men... jag pensionssparar inte! (ännu) Hur mycket tant/gubbe är du? Har du några exempel? En kaffekopp hemma hos min saknade farmor. Hon var på många sätt betydligt mycket mindre tant än jag är. Men tant är också positivt i mina ögon... Om 10 dagar flyttar vi in i hennes gamla lägenhet, det känns fint.

11 kommentarer:

Emelie sa...

:) du är rolig du!
Kan nog inte bidra med något mer till "tant-listan" ;)

Jessica sa...

Jag är tant.
Eller gubbe.
Jag står skit ofta med armarna på ryggen, precis som en gammal farbror. haha. Detta brukar mina vänner påpeka så fort det händer.. ;P
Sen så pensionssparar jag faktiskt! Och det känns riktigt bra :)

slans sa...

Antikrundan och inte kaffe för sent stämmer in bra på mig också, annars är jag nog inte så tantig i jämförelse med dig ;) Kan i och för sig lägga till det här med rabatter och att man liksom är lite snål/sparsam som många äldre man mött också varit.

andreas sa...

antikrundan är ju lite väl jonna,skärpning ;) kramar

Löpning & Livet sa...

Jag är nog också ganska mycket tant för jag tänker ungefär sådär jag med. och så pensionssparar jag :)

Dolly sa...

Haller med dig i alla dina tantgrejer!!! Igar nar jag var ute och gick kande jag att det gjorde ont i hoften. Ha ont i hoften ar vaaaldigt mycket tant... Vi brukar spela Cribbage ett klassiskt engelskt kortspel varje kvall innan vi lagger oss. Det ar valdigt tant/pensionar :-) Att vara tant ar bra!

Malin sa...

Du måste börja pensionsspara begriper du väl? Och glöm inte att köpa broddar! Det är glashalt ute! Puss

Sofia sa...

Håller med på alla punkter+ att jag pensionssparar!!! dock - Antikrundan

Anonym sa...

Haha vad roligt! Jag har aldrig på allvar ansett mig som tant, men nu efter dina definitioner inser jag att jag är där praktiskt taget, jag med. Och jag är ändå yngre än du, 21! Jag gillar att tänka att det är för att jag vet vad jag mår bäst av helt enkelt, man blir klokare för varje dag som går, så det vore ju löjligt om man¨fortsatte göra saker som man egentligen inte tyckte om. Om jag får lägga till saker i listan: innetofflor (för att man fryser om fötterna jämt) P1 istället för P3 till frukosten, för att de är så skräniga och har så dålig, ungdomlig humor i P3, tycka om att tvätta och lägga in saker i ett linneskåp (att ens HA ett linneskåp!). osv. :)

Annika sa...

Ojojoj. Jag känner igen mig i allt. Fast jag dricker inte kaffe alls. Och när andra gör sig redo för fest och ska ut på krogen vid halv elva-snåret gäspar jag nu för tiden och tackar för mig :) I lördags lyssnade vi både på Ring så spelar vi (älskar Lisa Syren) och Melodikrysset :) Jag tycker att det är fantastiskt att vara "tant".

Lycka till med flytten. Jag vet att det är jobbigt men det är också fint att få gå igenom, slänga, skänka borta och sortera. Att man dessutom kommer till ett bättre/större/nytt ställe underlättar också :)

Frida sa...

Haha, jag kan nog hålla med om det mesta på din lista, dessutom har jag pensionssparat i två år, de känns bra! Jag är sjukt tantig, de har jag varit länge.. men jag gillar det =)