fredag 4 mars 2011

Som en relation som tagit slut

Vilken rolig och positiv blogg detta har utvecklats till! Nej usch, den sista veckan har varit en bedrövlig vecka. Bara sjukdomar och elände, uppgivenhet och besvikelser. Inte bara hos mig, min bror och hans gravida fru och deras två små barn har plågats av sjukdomar och elaka virus länge nu.

Trots alla fina kommentarer, vänner som kommer med pärlplattor med Krya på Dig-text och glass, sambons tålmodiga stöttning, sms och samtal, så har jag ju inte blivit frisk än. Jag nyser, snorar och hostar fortfarande. I början och mitten av veckan kände jag mig så otroligt ledsen och besviken, det var som en liten kärleksrelation som tagit slut. Vasaloppet gjorde slut med mig. Det finns ingen som är så ledsen som jag idag, tänkte jag och vältrade mig i självömkan. Tyvärr ledde inte det till att relationen tillfrisknade eller att viruset backade undan.

Just nu känner jag mig mest trött och less. Vi åker upp till stugan i eftermiddag. Jag har packning med mig både för att åka lopp och för att stå vid sidan om. Hoppet är ju det sista som överger en... Jag kommer inte kunna blogga något mer, ni som vill veta om det blev start eller inte får söka på vasaloppet.se ...

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Usch så himla tråkigt om du inte kan åka. Att under så lång tid ha slitit för ett mål och sedan kanske inte kunna få fullfölja är mycket mycket värre än vad man kan tro (även om jag tack och lov inte har drabbats själv än. men jag kan tänka mig!)

Jag håller alla tummar och tår för att du ska kunna åka och att kroppen då ger dig en rättvis chans!

Andrej sa...

Jag förstår din besvikelse. Särskilt med alla de förberedelse du gjort.
Men jag kan inte låta bli att försöka peppa dig lite:
Tänk på alla mil som du lagt ner på detta. Alla underbara stunder du haft i träningsväg. Hästminnen, naturupplevelser, dagarna i stugan, känslan du hade när du var på absolut topp. Resan är trots allt längre och viktigare än målet.
:-)

therese sa...

tråkigt att det inte blev någon start.. förstår att det måste kännas skit med tanke på allt jobb du lagt ner! hoppas att du kan känna in den härliga vasaloppsstämningen, det fina vädret och heja på jonathan in i mål i stället, han får åka för er båda! och jag lovar att din passion kommer att ta dig till vasaloppet någon gång, kanske många gånger. du är envis och har en jävla vilja! kram t