söndag 27 mars 2011

Floppande fot

Dagens långpanna blev en flopp. En stekpanna? Det var ingen vidare uppslutning heller - jag och JW... Löparvädret var perfekt, sol och några plusgrader. Men min fot är inte perfekt! Det är en jäkla helskottas skitfot, faktiskt. Långpannan blev en kortpanna. En knapp mil. Och efteråt var foten sämre igen. Nu har jag läst på om stukningar och vrickningar, och i morgon får jag knata till Apoteket och köpa sporttejp och elastisk binda. * Har jag skadat ett ledband eller vad är det för fel? Det känns så jobbigt! Jag behöver verkligen de här ynka veckorna som är kvar till Stockholm marathon, behöver få fylla dem med löpning av kvalitet och kvantitet. Jag vill inget annat än att bara få vara frisk och skadefri och få springa, springa, springa!

5 kommentarer:

Elina sa...

:( Jag är så ledsen för din skull kära du!

Löpning & Livet sa...

Nä vad tråkigt :(

Funke sa...

Jag har sjuka barn hemma...

Jonna sa...

Funke: Förstår det! Floppen berodde på min egen fot, inte på sällskapet. =) Det blir fler gånger...

Annika sa...

Nej vad trist. Riktigt jobbigt att inte veta vaddet är för fel. Det känner jag igen. Om det fanns en solklar lösning så skulle det inte vara så svårt att följa det receptet men nu känns kroppen så himla komplex och svår att tyda...

Håller tummarna för oss båda att vi blir mirakulöst helt friska och återställda :)