tisdag 29 mars 2011

För honom och för henne

På fredag flyttar vi! 50 meter bort, men till vad som känns som ett annat liv. På kvällarna står vi nu och tvättar fönster, gör rent ugnen och skrubbar duschväggar med diskborste tills fingrarna blöder. Men man får energi av träning så vi prioriterade ändå det igår kväll, innebandy för honom och gymmet för henne. Det är kul att styrketräna, och idag värker överkroppen efter ett klassiskt discogym-pass! (Bröst och biceps...) Det ser inte kul ut hemma just nu. Allt fint är nedplockat i kartonger, det allra nödvändigaste är kvar framme. Vi saxar oss fram mellan flyttkartongerna, äter gröt eller korv till middag. Om vi badade i pengar skulle det vara smidigt att äta alla måltider ute, frukost på Gårdscaféet (bilden) fika och lunch på Siljan, middag på thai...

7 kommentarer:

Elina sa...

Åh, frukost på gårdscaféet... Mums. Ska bli så kul att se er nya lya nästa vecka!!

elly sa...

haha.. ja, jag vet inte. jag har väl aldrig riktigt slutat, men uppdateringarna är ju mer eller mindre frekventa.

hur är det med din fot nu? jag har som sagt tänkt köra mitt gamla program och hoppas att foten blir bättre. det tar emot att ringa till sjukgymnasten och bekänna nederlag. men det känns rätt hopplöst och ibland vill jag bara krypa ihop i fosterställning och gråta tills foten och knät blir bra igen.

det låter så himla mysigt att ni ska flytta till din farmors gamla lägenhet. även om jag trivs otroligt bra i min lilla etta tänker jag ibland att det vore väldigt fint med lite mer plats, så att jag kunde gå på loppis och köpa på mig gamla fina möbler och udda kaffekoppar. det vore dessutom fint med lite mer natur runt knuten, så att jag kunde skaffa mig en liten katt. och en hund. och en häst. men nu är det här jag valt just nu och det andra livet får vänta!

Malin sa...

det är nästan lite komiskt när man betänker att detta blir den tredje lyan du bor i här! fram o tillbaka. men nu stannar ni alldeles säkert ett b´ra tag för farmors gamla lya är underbar. Puss

Sofie RW sa...

Hihi, skulle man springa ute och äta och fika i flyttandet skulle det nog inte bli mycket tid till packandet kvar :) . Vad kul med nytt hem, och gymbesök! Hoppas hoppas du haft din beskärda del av skador och sjukdom nu!

elly sa...

förresten.. morotspannkakorna gjorde jag efter recept på www.pannkakor.se den här gången, annars brukar jag bara slänga i lite rivna morötter och havregryn i en vanlig pannkakssmet!

julia sa...

Ska bli spännande att se hur ni får det i lägenheten sen:) Blir säkert jättefint så att det känns värt att bo bland kartonger och utan prydnadssaker ett tag.

emelie sa...

va härligt med flytten! Kommer bli superfint!
Kram