onsdag 9 mars 2011

Bäng och fläng löpare

Ibland känner jag mig helt bäng! Jag har ju faktiskt längtat efter att få fokusera mer på löpning. Löpningen är en kär vän sedan tre år tillbaka. Visst tappade jag mycket i fart under 2010 när jag satsade på att springa marathon, men det är väl inte så konstigt. I år vill jag bli både starkare, snabbare och uthålligare! Springa både 10, 21 och 42 km-lopp! Jag är löpare! (Både löpare och skidlöpare och det är ingen motsättning och behöver inte rangordnas) Löpare får man kalla sig även om man inte är världens snabbaste. Jag älskar att springa, och 2011 ska det hända saker med löpningen! Det har jag bestämt. Första steget var mitt nya träningsprogram. Andra steget var att ta kontakt med orienteringsklubben. Att träna fart och intervaller är svårt ensam. Förhoppningsvis kommer jag att träna med orienteringsklubben på tisdagar för att få mer fason på intervallträningen framöver...

Igår sprang jag milen för mig själv, det var ljust ute fast klockan var över 18! Här och var tittade barmark fram på vägen. Jag kände mig inte toppenfräsch, och hade ingen vidare kräm i benen, men det kändes ändå hoppfullt. Styrketräning, simning och fortsatt skidåkning ska hålla mig skadefri. Vilodagar, återhämtning och vitaminer ska hålla mig frisk. 2011 ska det hända saker med löpningen, banne mig. Jag ska utvecklas! Jag har som mål att öka kvantitet och kvalitet, som jag gjorde med skidåkningen, och slå förra årets marathontid är första stora målet.

2 kommentarer:

Sofie RW sa...

Skönt att du är frisk igen! Du skriver så klokt kring dina tankar och funderingar. Förstår att besvikelsen över att det inte blev ngn VL start är stor, men som du skriver - 2011 blir ett bra löparår!

Andrej sa...

Så skall det låta! Skönt att läsa att ditt jävlar-anamma är tillbaka!