måndag 21 mars 2011

Nybörjartabbe

Förra veckan tränade jag fartpass både måndag och tisdag... fartlek på måndagen och snabbdistans med orienteringsklubben på tisdagen. På onsdagen sprang jag ett distanspass på 12.5 km. Någonstans under dessa pass vrickade jag till fotleden. Det är ju så satans isigt och knöggligt (som man säger i vår familj) ute nu!

Nybörjarfel 1: Löparvila/alternativ träning dagen efter tuffa kvalitetspass.
Nybörjarfel 2: Springa över isgata utan dobbar är som att be om stukningar.
Nybörjarfel 3: Inte slarva med styrketräning och balansträning! Jag måste stärka upp fötter, fotleder och "minimuskulaturen".

Min lilla vrickning har tack och lov blivit bättre snabbt, och jag har kunnat träna annat torsdag-söndag. I morgon är det träning med orienteringsklubben igen och då vill jag vara urstark och ha samma grymma känsla i kroppen som förra tisdagen!

Inga kommentarer: