tisdag 1 mars 2011

Tråkigt, tråkigt, tråkigt

Vad gör man när man är hemma och sjuk? Som barn minns jag att mamma ofta föreslog att vi t.ex. skulle städa och rensa på skrivbordet och i lådor. Det var mysigt, och när hon kom hem från jobbet fick man kanske en karta halstabletter och en tidning.

Idag har jag inte gjort någonting. En gång har jag lämnat lägenheten, för att hämta posten. Att diska och duscha var dagens stora händelser. Skidåkningen lämnade en del att önska. Jag somnade när loppet pågick...

Jag har funderat en del på löpning och vilka lopp jag vill vara med på i år. Tittat på hela serien Mitt liv som Hellner på SVT Play. Och haft ångest över denna förbannade hosta.

Nej, om man skulle ta och äta en glass... skickade iväg JW för att köpa Magnum till mig.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jo, skidåkningen var minst sagt deprimerande idag.. undrar när de ska lära sig valla rätt/välja rätt skidor..

andreas sa...

Lilla gumman du kommer bli frisk bara du vågar vila, du fixar ju vasaloppet ändå kramar

mbh sa...

hade också velat se den serien! Var den bra?

Emelie sa...

Mathias säger att glass är den enda riktiga medicinen! bara den som funkar på honom :)

Krya på dig!! Kram