måndag 14 mars 2011

Fartlek i slask och plask

Idag slutade jag lite tidigare. Vilken måndagslycka - då hann vi med fartlek i sol efter Solvändan i slask och plask! Fram- och tillbaka sprang vi, hit och dit, korta, snabba intervaller!
**
Fartlek eller mer strukturerade intervaller är effektivt på flera sätt! Man blir starkare, snabbare, och träningen i sig är effektiv! På ganska kort tid får man ett "kvalitetspass"!JW och hunden Doris var också med! JW skulle ta det lugnt var det tänkt, men blev fasligt inspirerad av mina fartökningar och sprang några intervaller han med!
Fantastiskt vackert ute idag! Att ta med kameran på löpturer ibland är kul, att kunna minnas tillbaka olika löpturer i olika årstider!

4 kommentarer:

Elina sa...

Nämen, hur kunde du sluta tidigare idag? Härligt hur som helst!

Löpning & Livet sa...

Vad härligt vårigt det ser ut! Jag längtar tills jag också kan njuta av intervaller och fartlek :)

Dolly sa...

Leksand ar sa fint!! Saknar det ibland. Gillar miljobilder mera sant :-)

Emelie sa...

Härligt!
Fina bilder, ser att våren har kommit till er också! Visst är det härligt med grusiga trottoarer, nu längtar jag efter att det ska sopas upp - ännu härligare!
Jag har tänkt ta mig ut nu, solen skiiner och det blåser inte allt för mycket!