måndag 7 mars 2011

Börjar på ny kula

Det sägs att man blir bra på det man tränar! Det fick jag verkligen bekräftat i kväll. Mina gymbesök har varit lätträknade under den mest intensiva skidsäsongen. De pass jag inte åkt skidor har jag prioriterat löpningen. Jag lassade på samma vikter som när jag var flitig gymråtta, och fick jobba hårt för att klara det. Fokus idag var ben, mage, rygg. Efteråt stapplade jag hemåt på darriga ben. Men nu ska besöken i gymmet bli betydligt tätare. Jag är övertygad om att styrketräningen är livsviktig, för att kunna bli en starkare, snabbare och uthålligare löpare. Och för att inte bli skadad.

Efter att ha legat sjuk i en vecka kändes styrketräning idag som ett bra sätt att börja återtåget på! Ny vecka, och vi börjar på ny kula!

3 kommentarer:

Emelie sa...

ja tyvärr så tappar man ganska snabbt... men du är snart tillbaka på samma nivåer!

Dolly sa...

Haha! Jag har axa borjat lyfta vikter. Men fokuserar pa overkroppen for den ar mest otranad. Dagen efter ett styrkepass gor det ont i hela kroppen och jag kan knappt laga mat for att det gor sa ont i armarna. 2 dagar efter styrkepass ar annu varre men sen lattar det men da ar man ju tillbaka och gor ett nytt pass sa da borjar det om. Hoppas smartan lattar nar jag borjar bli van. Ska med spanning folja din uppladdning infor Maran! Kram

Slans sa...

I know the feeling. Efter min tvingade överkroppsvila var det riktigt tungt att göra armhävningar osv igen. Men igår klarade jag nästan alla på tå igen så det kommer rätt fort tillbaka :)