fredag 25 mars 2011

Söndagens långpanna

Ni har väl inte glömt!? Lång(eller kort)pass nu på söndag klockan 11:00. För enkelhetens skull kan vi samlas vid järnvägsstationen. Hör gärna av er på ett eller annat sätt om ni planerar att dyka upp!

Men... jag har fortfarande små känningar under foten. Jag har inte vågat springa sedan i tisdags. Efter det passet kändes det ju som jag trampade omkring på en ömmande köttbulle, men det syns ingenting på foten. Spinning, styrketräning och simning har gått bra men jag har en viss obehagskänsla kvar i foten när jag trampar ner på muskelfästet eller vad det är som strular.

Vi ändrar inte på tiden! Min solklara ambition är att kunna genomföra någon typ av löppass. I allra allra värsta fall får jag cykla med och langa vätska.

Nästa långpass efter det planeras till söndag 3 april klockan 11:00.

Nu tillbaka till tv-soffan och laddning inför morgondagens IKEA-besök!

8 kommentarer:

Emelie sa...

Lycka till på IKEA, hoppas ni hittar nåt fint till nya lägenheten!
Och lycka till på söndag! hoppas foten håller!

Kram

Elina sa...

Hoppas det går vägen med soffa och löpning! Puss!

mbh sa...

Jag kommer... inte på söndag :) Måste nog börja i mindre skala. puss

Andrej sa...

argh. Igen!
Hoppas foten blir bättre. Jag kan få samma symptom som du, fast jag hade en golfboll och inte en köttbulle. Kommer och går. Men jag får det ofta efter lite tyngre sparring när jag är mycket på tå, barfota och på trägolv. Skumt!!

Sofie RW sa...

Verkar så mysigt med allt inredande och fixande. Att gå på Ikea borde dock kvalificera som träningspass!

Hoppas foten känns ok på långpasset. (Jag har väldigt dåliga fettkuddar under mina fossingar, och det känns, liksom för Andrej inte bra att gå på skarpa golv; kan det vara kuddarna som orsakar dina problem också?; Vet dock inte vad man kan göra för att få fett att fastna just under fötterna :) )

Andrej sa...

Glass???

Sofie RW sa...

Andrej - Du anar inte hur jag har försökt med glass, men glass tenderar att sätta sig runt magen och rumpan. Och bli muskler förstås, men inte kuddar under fötterna.

elly sa...

jag har blivit otroligt dålig på att läsa bloggar, men nu har jag så smått hittat tillbaka till din i alla fall, och jag blir inspirerad. jag önskar inget hellre (förutom att jag fixar c-uppsatsen) än att jag kunde få börja träna, men foten jag fick ont i för ett år sedan har börjat krångla igen. och är det inte foten så är det knät. jag har fått höra att min "minimuskulatur", som du kallar det, är ganska klen, så balans- och styrketräning är ett måste. dock tummade jag ganska mycket på det då mitt knä pajade (lite mer än vanligt) och jag fick lov att göra excentrisk träning på ett lutade platta, två gånger om dagen, varje dag i tolv veckor. men med mycket plugg och jobb därtill prioriterade jag bort fotträningen. och foten klarade inte belastningen vid knäträningen... ja, du märker ju att det inte funkar. jag har blivit väldigt mycket starkare i benen, men knät har inte blivit bra, så jag tänker lägga ner att stå i lutning eftersom det var det foten inte klarade, tror jag. jag ska köra mitt gamla program och prova att springa om någon vecka. har fått ett upptrappningsprogram för det med.
ja, nu blev det väldigt långt här. men jag ville bara säga att du inspirerar, och jag hoppas att din fot blivit hel igen.
(för övrigt: sjukt fin byrå, och tummen upp för tantsaker!)
kram