måndag 28 februari 2011

Spännande nyheter i Leksandsbladet!

I torsdagens Leksandsbladet (ortens lokala annonsblad) fanns en liten notis om Tällberg Halvmarathon, världspremiär den 6 augusti 2011! 21.1 km tävling i min hemkommun. Det bara måste vi ju vara med på! Vilka är på?
**
Några funderingar fick jag dock... Hur backig och kuperad är den halvmaran egentligen? Och en vecka innan är det Baltzarloppet i Motala! Förra året sprang vi 10 km-klassen men i år vill jag springa halvmaran. Kan man tävla i två halvmaror med en veckas mellanrum?
*
Det skulle ju gå i linje med mitt mål att "våga tävla mera" men är samtidigt ett tufft program... men om man försöker göra en bra tid vid Vättern i Motala, och försöker springa av lust vid Siljan i Tällberg?
Bild från en löptur i maj 2010. Som jag längtar efter att få flytta allt fokus från skidåkning till löpning nu! En vecka kvar, sen är det bara att springa!

6 kommentarer:

mbh sa...

Det fixar du alldeles säkert! Kram

andreas sa...

Jag är på om vi inte är på BB då :) kramar

Jonna sa...

Vad kul brorsan!!!

mor sa...

Härliga, härliga gamla landsväg....jag är supporter!

Emelie sa...

jag har funderat på det.... måste nog se bansträckningen först :) ska tänka några fler gånger på det innan jag bestämmer mig ;)

Elina sa...

Jag och Per kan säkert vara supportrar ;) Det känns lite för långt för mig.