torsdag 10 februari 2011

Finn två fel

På eftermiddagen idag stod jag och såg mig i en toalettspegel. Möter i spegeln bilden av mig själv, modell hålögd, vinterblek kommunalarbetare. Men så ser jag också - i vänster öra en stor, svart plastpärla. I höger öra en liten, turkos pärla. Så kan det bli när man står yrvaken och rafsar i smyckeskrinet...

Frågade fnissande kollegorna varför de inte sagt till mig på hela dagen. En sade att hon varit tveksam, men antagit att "det skulle vara så". En annan att hon tänkt "babord styrbord". Eller ett sätt att lära mig höger - vänster kanske?

6 kommentarer:

Elina sa...

Hahaha! Sötnos! Så kan det gå.

emelie sa...

hihi :) trött imorse ;)

andreas sa...

va gulligt åååh :D kramar

mor sa...

Ni, mina kära barn, vill ju gärna kalla mig vimsig!

julia sa...

Hahaha, ja det är inte lätt när man går upp tidigt och det är mörkt plus att man trött som attan! Men vem vet, du kanske har satt väeta trenden nu ;)

Andrej sa...

Jag har haft udda strumpor på mig! Ingen sa något då heller.