måndag 21 februari 2011

Bilder i hjärtat, bilder från Vallen

Det enda dåliga med att åka till "Vallen" är att man förr eller senare måste åka hem. Idag grät jag faktiskt en skvätt stående på brokvisten... det kändes så jäkla jobbigt att åka hem till vardag igen.
Vi hann med en tur på fredag eftermiddag när vi kom upp.
På lördag morgon såg det ut såhär när jag tittade ut genom fönstret... strålande sol och massor av snö! Knappt så gärdesgårdsstolparna når upp!
JW på vägen mot Vålbrändan. Naturen bjuder verkligen på häftiga ljuseffekter den här tiden på året!
Eftermiddagssol... vi satt ute och åt lunch, och läste tidningar!
Och kvällssolen!
En hel del sådant här blev det också... ohälsosamt stora mängder kokkaffe alltså. Vålbrändan, helt folktom en söndag eftermiddag. Men vad bryr vi oss om det... Lycklig, så förbannat lycklig. Mot en timmervägg, svettig, röd, fräknig. Snart tar vi skidorna och åker hem till stugan igen. Inte in med skidor och pjäxor i någon bil, bara skida hela vägen hem. På vägen hem blev vi med jämna mellanrum påminda om en viss sak...

Nu längtar jag redan tillbaka! Nästa gång vi åker dit är om två veckor. Stugan ligger ju inte mer än några mil från "en viss saks" startplats (Berga).

Jag när drömmar om att kunna åka upp då och då hela våren, någon gång inom inte alltför lång framtid kanske kunna stanna i flera veckor... Men det är bra hemma också, slutspurten inför Tjejvasan och jag längtar efter att krama resten av familjen...

11 kommentarer:

Elina sa...

LJUVLIGT! Vilket väder och vilka vyer... Ska vi flytta dig och bli självförsörjande?

Hanna sa...

Jag tänkte nästan samma sak. Tänk att bo sådär jämt. Lugnet, naturen, vädret (alla väder är väl fantastiska där), den goda maten (allt smakar väl gott där), umgänget (om man har de bästa med sig). Ja, jag blir riktigt drömsk jag med när jag läser det du skriver. Jag är så glad för er skull! Kraaam

Ulrika sa...

Fantastiska bilder! Blir såå sugen på lugn och ro och bara ren natur.

mbh sa...

och jag gråter (nästan) när jag läser ditt inläg. gud vad jag längtar dit! underbara bilder.

trösta dig med att ni flyttar snart. då kommer njuta mer av att vara hemma:)

Sofie RW sa...

Verkligen ljuvligt! Nästan så att man älskar vintern lite när man ser dina bilder.

Jag tyckte du var jätte fin med örhängen när du sprang!

mor sa...

Jag älskar verkligen Kinnvallsjösätra också, tro mig! men...man kan faktiskt få lite lappsjuka om man är där för länge! Tro mig! Kram!

Malin sa...

Blir sjuk av avund! Lycka till med sista uppladdningen nu.

andreas sa...

härliga bilder och inlägg kramar

Anonym sa...

Härligt inspirerande bilder!

Åsa sa...

Härligt inspirerande bilder!

Annika sa...

Sjuuukt vackert. Det där vill jag så också ha. Varför har jag inte bokat in nån sådan fjällsemestervecka - och speciellt inför vasaloppet? Ja, det kan man fråga sig. Hoppas få njuta av en vacker vårvinter här uppe och lugn skidåkning efter att den här "saken" är avklarad :)