söndag 13 februari 2011

Straffskidåkning efter sopplopp

Efter gårdagens sopplopp kände jag inte riktigt att jag "förtjänade" en vilodag, ligga på soffan och vifta på tårna, äta choklad och liksom gotta mig i gårdagen... JW har varit nöjd, glad, peppad inför fortsatta lopp och haft en sådan där skön smärta i kroppen idag. Jag önskar så jag vore i samma situation. Men men, nu lägger jag det bakom mig. Det var en träningstävling och det är inte nu det gäller.

Så efter en stunds lek på morgonen med sambo, syskon, svåger, svägerska och alla mina fyra, härliga syskonbarn (fyra underbara små killar i åldrarna 0-4 år) begav jag mig iväg på straffåkning i Källan. 20 km, fyra varv på en kuperad 5 km-bana kändes lagom. 20 km var ju ungefär den sträcka jag sket i att åka igår. Kärvt var det, -15 gr och lätt snöfall, men det fanns spår med tydliga profiler och åkningen kändes ok. 20 km, 1.23 h, 4:09-fart. Har lagat och bakat mycket gott på slutet! I fredags åt vi en gryta med limeräkor. Nu bakar jag Julias frukostbullar, och även ett nytt bröd jag inte gjort förut. Recept kommer på receptbloggen sen...

3 kommentarer:

Emelie sa...

Straffskidåkning :) du är rolig du!
Jag hade varit nöjd med 2 mil skidåkning och kommer vara nöjd om jag tar mig från oxberg till Mora. Då kommer det garanterat bli en hel kaka efter den prestationen!



Det blev det tillslut idag också... :) när en trött kropp la sig i soffan.

Kram

andreas sa...

bra jonna så ska det vara kramar

Elina sa...

Ojejoj.

Bra att du håller receptbloggen igång!