lördag 5 februari 2011

Firar Löpningens dag!

Det finns dagar för allt möjligt, Kanelbullens dag, Internationella kvinnodagen osv i all oändlighet. För något år sedan instiftade några kreativa människor Löpningens dag den 5 februari! I större städer springer man i grupp, men jag firade för mig själv hemma i Leksand.
*
-10 gr, strålande sol, blå himmel... en fantastisk dag för utesport! Jag sprang min favoritrunda genom Lima, Krökbacken, förbi Vargnäs och Åijer, genom Lycka och Tibble byar. Solen värmde kinderna försiktigt och en fågel kvittrade. Att fira Löpningens dag bör göras med det lyckligaste av alla löpppass, löpningens kronjuvel - långpass med låg fart och låg puls. Jag sprang min runda två varv och en liten extrasväng, det blev totalt 19 km löpning, 1.52 h, med en medelpuls på 150. Eftersom Orka Mera-Anna uppmanade till att maila in bilder från firandet runtom i landet hade jag kameran med mig. Har aldrig försökt ta bilder löpande förut, det var inte helt lätt...När jag kom hem skickade jag iväg JW att handla semlor! Vad är ett långpass utan ett gott fika efteråt? Det är ju som en semla utan grädde, eller något...

6 kommentarer:

emelie sa...

en semla var du helt klart värd efter löpningen!

Jag och pappa åkte lite skidor istället :)

Andrej sa...

Och nu den viktigaste frågan:
Vad är favoritkråmet?
Min är mandelmassa med pistagenötter!

andreas sa...

fantastiskt härligt såg det ut kramar

Annika sa...

Ah! Så missade jag totalt att det var Löpningens dag. Får ta igen det en annan dag inom snar framtid :)

Bra pass av dig, det ser superfint ut. Och du klarade av kameran bra! :)

Malin sa...

Det såg väldigt härligt ut. Jag sprang som vanligt på löpbandet. Ovetande om vilken dag det var.

Elina sa...

Jag sprang typ 10 mil. Inomhus. När jag lekte kurragömma och så! ;)