onsdag 23 februari 2011

Ett nygammalt hemma ska bli vårt...

Jag har ju glömt att berätta vårens bästa nyhet för er! Vi ska få ett nytt hem! Från vår 1.5 Rum och kök på 43 kvm, till 2 Rum och kök och nästan 70 kvm! Och den ligger i grannhuset...

Det känns extra speciellt att flytta till just den lägenheten, eftersom min farmor bott i den tidigare. In till farmor var det alltid öppen dörr, en varm kram, mycket fika och fina samtal. Den vackra bonaden som hänger ovanför vårt köksbord på bilden ovan har jag fått av henne. Jag kommer bära med mig hennes positiva atmosfär.
Bilderna i detta inlägg är från mitt och mina systrars hem. De är så duktiga på att skapa vackra och personliga hem! För första gången på flera år blir jag också inredningsintresserad, och drömmer om möbler, möblering, gardiner och vackra blickfång.
Lägenheten är nyrenoverad men ligger i ett äldre hus. Det är högt i tak och fullt med fönster i lägenheten! Jag ser fram emot att ha ljus strömmande in från alla vinklar. Jag tycker om att ha en ljus, varm bas hemma men inget vittvitt hem. Färg ska det vara som ger mig glädje och kraft, och fullt av minnen från vårt liv.
Och SOM jag längtar efter ett riktigt kök! Där man kan ha köksmöblerna i köket! Och där det finns mycket skåp och lådor, och bänkytor där man kan laga mat och baka... Jag längtar efter att sitta i vårt kök, lyssna på Radio Dalarna som farmor gjorde, baka och fika.

8 kommentarer:

Elina sa...

Vi väldigt färgglada i vår inredning :) Härligt och vårigt! Ska bli fint att få besöka "farmors" lägenhet igen!

Elina sa...

vi verkar*

Andrej sa...

Grattis!

andreas sa...

jag hoppas dörren alltid ör öppen hos er oxå ;)kramar

Emelie sa...

ni kommer få det toppenmysigt! ser fram emot en fika där ;)

Sofie RW sa...

Så vackra bilder. Och kul med flytt och ett större hem. Ni kommer säkert att fixa och inreda det supermysigt.

julia sa...

vilka fin små färgklickar:) ni får det säkert jättefint i nya lägenheten, även om ni har det väldigt fint och mysigt när ni bor nu!

mbh sa...

det kommer bli fantasiskt! kram