onsdag 30 november 2011

Annars då...

Jag fick ont i halsen igår. Det blev sämre och jag vaknade 5:00 imorse med den välbekanta, panikartade känslan av att svälja rakblad... (töntig jämförelse, som om jag skulle veta hur det skulle kännas)

Vad är väl en ledig onsdag? Det kan vara långpass i löpning och skidåkning, intervallträning med orienteringsklubben, timmar på gymmet...

Eller så kan det vara som idag, mammafika hos min vän Knejpan. Idag lovade mammorna att om jag någon gång blir föräldraledig så ska de fika med mig då. Därefter har jag haft en väldigt behövlig dag hemma. Ordnat med julklappar. Sett på reprisen av Downton Abbey och Lalehs senaste framförande i Så mycket bättre. Druckit kaffe, ätit After Eight och pepparkaka. Ätit middag bestående av mycket lök och andra grönsaker. För att vara sjuk så var det den bästa av dagar...Odin gillade vattenpölarna som morgonens åska, blixtrar och skyfall skapade. Vännen bor i ett fantastiskt hus med fönster från golv till tak som ger den fria vyn ner mot Siljan rättvisa. Att åka dit gör inte min längtan efter att bo i ett hus som samspelar med naturen mindre...

8 kommentarer:

Elina sa...

Plus pratat med din bästa (och enda) lillasyster i en timme typ!

Härlig bild på lille skrotnisse! Och verkligen ett härligt hus. Inom sinom tid bor du i hus, lugn bara luuuugn :)

Karin sa...

Åska!?! Nu?? Jag trodde ni hade snö!

Andrej sa...

Ett drömställe. Verkligen... Beklagar din korkade hals som inte kan hålla sig o-ond.

Löpning & Livet sa...

Blä :( Krya!!

LinaTriathlet sa...

Attans! :( Krya på dig!!

Jonna sa...

Karin - Jo vi hade snö i 2.5 dag. Sen tinade den bort. Nu hoppas vi på ny snö till helgen...

Karin sa...

Så kan det gå! Men det kommer nog mer snart. Det var mer Åskan som jag fann lustig, det måste ju varar något slags rekorde med åska i november?

Andreas sa...

Bra och rejält byggt är huset oxå kram