onsdag 23 november 2011

Otäck smak i munnen och pipande andning

I kväll har jag fått blodsmak i munnen. Eller som vår roddtränare sa, det ska smaka skit i munnen. Så trötta ska vi bli.

Intervallträning med orienteringsklubben.

6 x 3 minuter i kuperat, lerigt elljusspår. 1.5 min vila emellan. Backe upp och backe ner. 10 x 50 meter med 15 sek vila emellan.

Maxpuls, visslande andning, ben som stumnar.

Jag saknade den platta 400 m banan. Kroppen skrek stanna. Hur långt är 3 minuter? Långt. Men jag stannade inte. I kväll tog jag ut mig riktigt jäkla ordentligt, jag är stolt över mig själv.

6 kommentarer:

Karin sa...

Gött!!!

LinaTriathlet sa...

ooh vilken kväll! Grymt jobbat!!

Funke sa...

Bra jobbat, nästa vecka blire backintervaller! Poäng till dig i onsdagsligan!

Elina sa...

Härligt! Såna pass är det ju a och o att man peppas av andra!

Johanna sa...

Oj plötsligt var jag tillbaka till tonåren och all träning. Minns dessa intervaller, och senare när det blev för kallt när träningen flyttades in till ishallen och vi sprang intervaller runt runt och upp och ner för läktaren. Ojoj det var länge sen.

andreas sa...

bra jonna snart har du karta å kompass i handen kramar