söndag 13 november 2011

Minusgrader, Vinterstudio och löpning

Vi har haft minusgrader hela helgen! -5 grader, då blir jag glad av att titta på termometern. Vi har varit ute, och vi har varit inne. Mycket tv har det blivit, jag kunde knappt gå på toaletten under tiden som Vinterstudion pågick... godis för en längdälskande individ.

När vi åkte förbi Kläppen på vägen hem var det vitt i backarna. Konstsnö visserligen, men ändå. Kanske är inte vintern så långt borta nu? Landskapet vi vandrat i under helgen var frostvitt. Pölarna var frusna med ett lager is tunt som ett hårstrå.

Istället för att åka skidor själv i helgen har vi fått löpträna. Det är ju kul det med... en dryg mil landsvägslöpning i motlut blev det igår, och idag avslutade jag helgen med 11.8 km inkl. 10 x backintervall, Hägergatan. Nu kunde jag mäta backen för första gången, den är ca 200 m.

Bilder från helgen kommer sen!

PS. Kollade nu 10 dagars prognosen för Leksand och det såg ut som att det kan komma någon snöby inom de närmsta 10 dagarna... hoppas!!!

5 kommentarer:

Andrej sa...

Här på västkusten har fästingarna kommit tillbaka. Ingen vinter, direkt!

andreas sa...

skärp dig nu snön kan vänta till jul, iaf i leksands kommun kram

slans sa...

Bilder vill vi verkligen se :) Vore mysigt med snö på första advent...

Malin sa...

så kul att vi stötte på varandra. smått otroligt att det slumpade sig så. att jag glömde skorna osv. puss

julia sa...

vinterstudion missade jag helt i helgen! tänk att det är igång redan :)