onsdag 16 november 2011

Datum bestämt för Limsjön Marathon

Nu är datum bestämt för Limsjön Marathon! Det har varit ett väldigt svårt beslut för jag vill ju att alla som nämnt intresse ska kunna vara med...

Det jag framför allt tagit hänsyn till är att det inte ska krocka med någon "riktig tävling" i närheten, t.ex. Leksandsrundan, Sätermaran etc. Därför har jag bestämt att världspremiären för Limsjön Marathon går av stapeln lördag den 19 maj 2012 (Kristi Himmelfärds helgen, en långhelg) Jag hoppas att så många som möjligt kan frigöra sig denna helg och resa till Leksand när det är som vackrast! Bilden ovan är tagen den 15 maj. När halva maj har gått har naturen runt Limsjön exploderat i grönska...

Att det är en långhelg kanske innebär att det är lättare att resa hit/hem för de som inte bor på orten. Boka in den 19 maj 2012 redan nu!

Limsjön Marathon är en träningstävling där vi under sociala former utmanar oss själva, hur många varv orkar vi utspritt under en dag? Orkar vi fullfölja halvmarathondistansen? Eller t.o.m. marathondistansen? Jag tror vi orkar mer än vi tror med en tävling i den här formen!

Fortsättningsvis kommer ni kunna följa aktuella nyheter i den särskilda Limsjön Marathon-bloggen!

9 kommentarer:

Frida sa...

På Mirandas 1 års dag! :) Bra datum Jonna, haha!

Yvonne sa...

Uppskrivet i almenackan! Det ska bli jätte kul.

Jonna sa...

Härligt Frida och Yvonne! Frida, du kanske hinner klämma in några vändor mellan kalasen? :)

Elina sa...

Ska lägga det på minnet :) Kul!

Löpning & Livet sa...

Kul! Tyvärr har jag förmodligen ingen möjlighet att komma dock :( Mitt i uppladd inför sthlmsmara och annat..

julia sa...

ojeojeoj, det lät jobbigt! om jag är hemma då kanske jag kan springa/lunka med ett varv iaf :)

Malin sa...

Lovar att springa iaf ett varv!

Emelie sa...

kul :) det ska jag försöka se till att komma ihåg att skriva in i nästa års kalender!

Ullis sa...

Hmmm, inte så långt bort för mig. (Bara sisådär 15 mil...) Kanske skulle kunna vara något att planera in under 2012.