torsdag 3 november 2011

November - mörkermånad?

November är kanske årets mörkaste månad? Nu är det mörkt både när vi åker till och från jobbet. Ingen snö, så landskapet är ogenomträngligt svart utanför fönsterrutorna.

Men jag har ingenting emot november egentligen. Det är en vilsam månad, långt borta från sommarens tempo, ett tag kvar innan julen, älskade julen.

Om jag slutar filosofera kan jag konstatera att oktober blev så som jag önskade - en riktigt bra månad! Ostrukturerad, hit och dit, framåt och bakåt, men bra! Jag är nöjd med 30.34 h träning, jag är nöjd att jag styrketränat kontinuerligt, sprungit och tagit mina första cykelturer på racern. Söndagens 4.5 mil tur blev den bästa turen hittills! Jag har haft kul i oktober, jag har byggt grund, jag har fått vara frisk och hel. Tack för det!

Nu hoppas jag att november blir minst lika bra! Och såklart hoppas jag på skidåkning denna månad... kan inte bärga mig till att få slänga in skidorna i bilen så fort middagen är uppäten, och dra iväg till spåret! Så ska en vardagkväll spenderas. För att inte tala om helgernas långpass...

6 kommentarer:

mor sa...

Du har det du ska brås på....jag har heller inget emot november! Lugn och skön månad, ganska kravlös.

Karin sa...

Nä Jonna! November brukar vara den solfattigaste månaden, när det bara blir mörkare och mörkare och kallare och kallare. När dimman väver in allt i ett töcken och då man inte får se himmelen på dagar! Jag får klaustrofobi!

Ingmarie sa...

Såklart november blir BRA! Förresten, Limsjön maran vill jag veta mer om! Har kutat Limsjön runt flera gånger och gör det gärna många gånger till! :-)

Löpning & Livet sa...

Klart det blir bra! Och bra oktober du fick till också.

Elina sa...

Mörkt är det sannerligen, behövs lampor typ dygnet runt nästan! Fast jag tänder inte förrän eftermiddag förstås... Det vore okynne ;)

Bra träningsmånad! Mycket av mycket helt enkelt. Man ska ju göra det man tycker känns roligt, så resonerar jag.

Elina sa...

eller ja, oftast så resonerar jag så. det var inte helt sant kanske.