fredag 25 november 2011

Glimtar från vårt julhem 2011







Jag tog fram tomtar och rubbet idag... Julgranen får vänta ett par veckor till. Nya julgardiner (vintergardiner) i vardagsrummet... jag har ju en märklig fetisch för julgardiner! I övrigt ointresserad av gardiner men just julgardiner. Har flera uppsättningar. Gick en promenad till Ta till vara-affären och hittade en till julstjärna i metall som nu hänger i köksfönstret.

Nu är jag helt slut, tar en springtur för att få andas in ny energi! Trevlig helg!

7 kommentarer:

mor sa...

Jättefint Jonna! just en sån stjärna fanns i mitt barndomshem, minns hur den lyste och hur mor tände i kakelugnen på morgonen när jag vaknade och hade mina sex-sju adventskalendrar att öppna....

Elina sa...

Jättemysigt! Precis så där rött och härligt som det ska vara. Nu fattas bara min ljusstake...... Snyft!

Emelie sa...

Fin fint Jonna!

andreas sa...

skitsnyggt å juligt kramar

Johanna sa...

Ååå Nittsjö muggar! Så fina, och juliga trots att det är blommor på dem. Vilken mysig stämning ni har! Underbart med adventspyntandet, jag har njutit hela em under tiden jag pyntat.

mikael sa...

Mysigt!

Det enda jag saknar här på andra sidan jordklotet är julstämningen. Hoppas få uppleva lite av den varan om vi är hemma i Sverige igen i mitten på december.

LinaTriathlet sa...

Åh så mysigt!! Nu är det bara snön som fattas!!