lördag 19 november 2011

En inspirerande uppvisning


Idag skulle jag vila. En skön lördag, vi åkte till återvinningscentralen, åt salami- och briemackor framför Vinterstudion, njöt av livet... Men efter att ha sett norska längdlandslagdamernas absurda uppvisning i gymmet så kände jag att det gick bara inte. Jag blev så sjukligt imponerad och inspirerad att jag cyklade iväg till gymmet för ett 75 min mage-rygg-triceps pass. Tack för den inspirationen!

Så barnslig är jag.

Efter hemkomst fick jag nöjet att på SVT Play se när Johan Olsson vann herrarnas 15 km fritt. Och titta ännu mera på det norska inslaget. Kolla själv här! Om man inte blir träningssugen av detta måste det vara något fel!

8 kommentarer:

Elina sa...

Det ska vara du... Själv har jag inte haft en tanke på träning idag. Har bara haft iphone i huvudet, men imorgon är det dags igen :)

LinaTriathlet sa...

Åh härligt med så grym inspiration! :) BRA kört!!

julia sa...

Missade herrarna men såg damerna och därefter reportaget med norskornas hårdträning, verkligen imponerande! Och det är ju jädra härligt att träna i grupp, med lagkamrater, det saknar jag!

mor sa...

Jag utgår från att du vilar imorgon istället?

Ina (Elinas mor) sa...

Julia!
Tycker du inte att det är som att ha lagkamrater att träna på Friskis?

Snorkkis sa...

Ah, det är alltså vinterstudion man ska kika på för att få styrke-inspiration? :) Bra tränat!

Hihi, läste först att ni åkte till återvinningsstation och åt mackor, men så var det ju inte.

Anki sa...

Jag har startled 8 i Vasan och 2 i Tjejvasan så då kanske vi ses i starten på Tjejvasan då..:) Fast gissningsvis kommer väl du seeda upp dig till led 1, jag håller tummarna! Surt att ha missat med bara sekundrar och att de som åkte ett annat år än dig kunde åka långsammare och ändå komma in..:(

Annika sa...

Hihi... läste Snorkkis kommentar och det roliga var att jag också hann tänka det om mackorna :)

Bra kört och perfekt att ta tillvara på motivationen när den finns och när man vill. Man ska lyssna på kroppen. Och bygga en stark kropp inifrån och ut (det kan inte sägas nog många gånger ;)

Norska damerna var grymt inspirerande. Jag vill träna core, tungt!