söndag 27 november 2011

Kort långpass i adventstid

Nöjd och trött. 18 km på pricken. 5:30-tempo. 1:39 h löpning. Korsningen mellan Vargnäs och vägen som går över golfbanan till Lycka. Solen står lågt, orkar sig aldrig riktigt upp. Åkrarna är gröna och på golfbanan såg jag golfspelare... Vargnäs En av backarna vi möter på Limsjön Marathon, sett uppifrån.
Genom Noret, förbi kyrkan och ner på Solvändan. Siljan ligger djupblå, skummande, isande men ingen is så långt ögat kan nå.Kanske får vi vänja oss vid att vintrarna ser ut såhär i framtiden? Soliga dagar är det visst fint ute, men oftast är det bara mörkt, fuktigt, dimmigt.

För ett år sedan var vi i full gång med skidsäsongen... Då hade vi redan åkt ett antal mil. Igår fick jag snöra på mig löparskorna och ge mig ut på adventslöpning. Jag är ledsen över vädret, men kan inte vara det varje dag, varje timme. Det påverkar ju inte vädret men det påverkar mig. Vi får göra det vi kan, löpträna, styrketräna, simma, cykla, spinna... göra allt vi kan för att vara bra förberedda när snön väl kommer!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Det där var väl ett perfekt sätt att utnyttja detfaktum att snön verkar ovanligt seg i år. Bra tempo på långpass måste jag säga!

Löpning & Livet sa...

Vad fint det ser ut, även om det inte är snö! jag ska ge mig ut om en stund. Tyvärr i mörker men det får gå.

elina sa...

Härlig tur syster! Vackert och fort!

Karin sa...

Vackra bilder! Vackra Dalarna!