onsdag 9 november 2011

Pepparkaksbak!

Klockan 9:00 imorse stormade jag in i grannlägenheten, med mitt röda julförkläde på mig, kavel, pepparkaksformar, en påse bröd, och såklart den ultimata julskivan - Absolute Christmas!
Vi inledde som vanligt dagen med morgonkaffe och smörgås. Gud, vad jag kommer att sakna dessa stunder om några månader när de flyttar...
Sen drog vi igång med baket, så mysigt och snart spred sig den mest ljuvliga doften i hela huset.


Alvar tittade glatt på när vi andra dansade runt till julmusiken!
När grötlunch intagits gav jag mig ut på 13.5 km löpning varav 12.13 km gick i 5.18-tempo. Väl hemma njöt jag av detta välförtjänta fika - nybakta pepparkakor med ost, apelsin och kaffe! Den känslan kan inte köpas för pengar, det tål att sägas mer än en gång.

Nu har jag och fästmannen kört ett ben och mage-pass på gymmet och ätit laxmiddag. En helt perfekt dag, åh vad jag älskar dessa onsdagar!

11 kommentarer:

Snorkkis sa...

Men det verkar ju så mysigt att jag tror jag smäller av! Och vilket tempo! Du kommer att vara snabb som en vessla i skidspåret sen.

Karin sa...

Håller med föregående talare! Sjukt hög mysfaktor på den dagen (fat du, det är november, inte december... nog för att jag gillar jul, men du är en månad för tidig)!

Annoula sa...

Ohhh! Underbar dag... Jag måste också baka pepparkakor någon dag :)!

Löpning & Livet sa...

Åh ja snart är det pepparkakstid! Men du, är det här med fästman något nytt? Du brukar ju alltid skriva jw annars :)

LinaTriathlet sa...

Åh vilken supermysig dag!

Vilken grym löptur! Bra tempo!!

Daniel sa...

Vilken dag och snygg kaffekopp där också! PiP Studio? Min frus favorit ;)

Malin sa...

Du får springa ut till oss sen ;) Det blir bra det med. Men visst kommer jag att sakna dessa spontana mysiga stunder också. Vi får hoppas att vi kommer över det snabbt. Bryta ihop och komma igen. puss

Elina sa...

Tiden nu innan jul är verkligen mysig! Bra att börja i tid som sagt. Och vad gott med brieost på, det är en riktig hit!

Malin sa...

Åh vad jag blir imponerad av dina löprundor. Jag kan hålla ditt tempo i en km sen är jag död! Låter spännande med dina planer för marathon. Då kanske jag får motivation till att springa lite längre än jag brukar. Jag är gärna med och springer något varv!

Emelie sa...

Vilken toppendag!

andreas sa...

skärpning jonna ingen julmusik innan första advent :( kramar