tisdag 31 maj 2011

Ve och fasa - Vasaloppet fullt!

Igår kväll satt jag och försökte lindra PMS-symptomen (se inlägg nedan...) Har ju länge tänkt anmäla mig till Vasaloppet 2012 men det har inte blivit av fast det stått på To Do-listan i veckor. Surfade in på sidan, och upptäcker till min förskräckelse - loppet är fullt! Det blev fullt igår, den 30 maj. Hur dum får man vara, varför varför varför anmälde jag mig inte direkt!?

För nej, jag kan inte åka Öppet Spår istället. Öppet Spår är INTE Vasaloppet. Om jag åker Öppet Spår kan jag aldrig känna, tycka eller säga att jag åkt Vasaloppet, för det har jag ju inte. Det vore ljug. Att säga att man åkt Vasaloppet på den och den tiden, fast det var Öppet Spår man åkte, är inte sanningsenligt. Så är det i alla fall här i Dalarna, Vasaloppets hemmaland. Vasaloppet går den första söndagen i mars månad, starten går kl 08:00 på morgonen, man trängs i 9 mil, 10 startled med 15 800 åkare. Det ÄR Vasaloppet.

Nu måste vi alltså försöka hitta reservplatser... För jag SKA vara med nästa år, den magiska morgonen i Berga by!

13 kommentarer:

slasn sa...

Fast man åker ju Vasas lopp hur som helst ;)

Jonna sa...

Samma sträcka, men inte samma sak :) Vasaloppet är en sak, Öppet Spår en annan. ÖS är också tufft, men ändå helt annat. Jag vill ha på meritlistan att ha åkt Vasaloppet, inte Öppet spår. Kanske båda i framtiden dock...

Karin sa...

KLART att Öppet spår är Vasan! Det är samma bana, lika långt MEN mindre trängsel och snällare reptider. Skulle välja öppet spår alla dagar!!!

Annika sa...

Ja, jag känner ju samma! Har börjat känna en lust till nästa år igen. Det skulle ju bli tredje gången gillt :) Men jag tror absolut att det går att få tag i platser längre fram. Massa kompisar på facebook intygar detta också när jag var besviken igår över att VL var fullbokat.

Jonna sa...

Ja, jag skulle gärna åka ÖS men jag skulle inte säga att jag åkt "officiella Vasaloppet" då :)

elly sa...

det är lite som att köpa ett par skor som ser ut som converse, men inte är det. man vill ju inte ha kopian. och sen vill jag tillägga: MEN JONNA! du som till och med sa åt mig att anmäla mig före första maj (för att det var billigare då). jag var helt bombsäker på att du redan anmält dig. hoppas att ni får tag i platser snart! (och nej, jag har naturligtvis inte anmält mig till något. har ju inte ens testat skidorna ännu!)

julia sa...

Åh nej! Jaga, jaga reservplats! (Å andra sidan säger jag att min mamma har åkt vasaloppet, fast det var ÖS... tycker att det är liiite samma sak ändå)

Emelie sa...

ah.. typiskt...

andreas sa...

jag är då helt övertygad om att du får tag på en plats till riktiga loppet :) kramar

Andrej sa...

Tradera!!!

Frida sa...

Tusen tack! :) ja bättre födelsedags present kunde jag inte önska mig! Grattis till marathonet, du är så duktig!!!

Marie Olsson sa...

Pappa köper aldrig startplats innan och får alltid tag på en sista veckan, på blocket eller i nummerlappstältet så det ordnar sig, det lovar jag =) kram från Marie

Sofie RW sa...

Hoppas hoppas du hittar en startplats! Kram!!!