torsdag 2 juni 2011

Hjortronblommor och kokkaffe

Jag inledde min veckas ledighet med en resa upp till Kinnvallsjösätra... Min sjätte resa dit hittills under 2011 räknade jag ut. Vill att det ska bli många fler! Men det är nästan för bra att leva där, för det gör så ont i hjärtat att åka därifrån. Jag har eldat både en, två och tre gånger, tittat på när mamma bakat bullar, sprungit över stock och sten, vandrat över hjortronblommor och rådjurskadaver - resterna av en rovdjursfest - sovit länge och djupt, sett skogslämlar och druckit öl. Nu är jag tillbaka på hemmaplan och konstaterat att det verkligen, verkligen är sommar.

3 kommentarer:

Elina sa...

Jag är där på tok för sällan, vilket jag konstaterar varje gång du skriver att du varit där :) Det bästa är att det verkligen är så ljuvligt som det låter.

Julia sa...

Åh vad härligt (minus rådjurskadavren) och jag ser fram emot att få besöka ert älskade Vallen i sommar!

mbh sa...

Mysigt värre!