måndag 6 juni 2011

Den 6 juni



Tuffa grabbar i solbrillor!
Och en till... storebror!
Idag - Sveriges nationaldag - hade vi traditionsenlig picknick i Gropen. Fast just ja, för ett år sedan var vi inte alls där. För ett år sedan var vi på bröllopsbrunch, och åkte därefter upp till Vallen. Mitt långa sommarlov hade just börjat, och vi åkte upp och njöt i flera dagar av försommar i fäboden.

Idag tog vi även med oss Elina och Per till golfbanan! De var väldigt duktiga och JW var pedagogisk instruktör. Efter fyra (!) kvällar på rad med grillat så smakade det bra med vanlig spaghetti och köttfärssås idag. Nu laddar (läs gruvar) jag för löpning i värmen...

7 kommentarer:

elly sa...

härligt! min nationaldag har bestått av uppsatsskrivande (ikväll ska den bli klar) och en öl vid centralstationen med mamma och hennes väninna. på torsdag åker jag till leksand för fyra (tre) dagars sommarlov! jag bönar och ber till allmänna cirkulationen och diverse vädergudar att det ska bli strålande väder då. vi kanske hinner ses?!

Elina sa...

Jag såg inte så proffsig ut haha, men det ska vi väl bättra på i sommar :) Härlig dag! Puss

andreas sa...

helt otroligt va mycket snygga killar du känner ;) kramar

Andrej sa...

Det var INTE roligt att springa idag!

julia sa...

Härligt, förra året var det så varmt i gropen så det var näst intill outhärdligt, var det samma i år?

LOPARJANNE sa...

Härligt att ni slog ett slag för nationaldagen... Kan tänka mig att det var varmt att köra picknick i gropen.

Själv försökte jag mig på ett löppass i skogen för att få lite skugga, men värmen var överallt den här nationaldagen.

Annika sa...

Ja, vad fint ni verkar ha haft det också! :) Super...

Visst känner man sig lite knäpp som drömmer om skidor och vackra snödagar när just värmen kommit och folk i allmänhet längtar ihjäl sig till stranden och bikinin :)

Funderar på om man redan nu ska sätta igång en satsning och tex planera in stakmaskinen varje vecka redan nu :)