söndag 12 juni 2011

Studentfirande

I fredags fick vi fira två stycken studenter! Vännen Fridah och kusin Adrian! (Det känns som en kusin, men egentligen är vi "fyrmänningar", dvs våra farföräldrar är kusiner) Jag älskar student, bröllop och andra högtidsstunder som präglas av hopp och glädje. Tårar blir det också... som när Adrians flickvän Laura höll ett känslosamt tal och gav honom en Londonresa i studentpresent. Då fick jag bita mig i läppen för att inte bryta ihop! När Fridahs syster Lisa talade, spelade och sjöng blev jag också rörd av systrakärleken - och sedan vandrade Stiko Per Larsson in i trädgården med gitarren och fortsatte framföra fem av sina finaste låtar.

5 kommentarer:

Elins sa...

Många fina inlägg. Du vet ju att jag läst alla, men kan inte kommentera ikapp. Jag hoppas på att vara tillbaka på allvar igen snart!

Det var verkligen rörande när hon höll tal. Så kärleksfullt och känslosamt.

Julia sa...

Åh, dessa examenstider får mig att böja gråta bara genom att tänka på dem! Sådan glädje och förväntan som man kände då, ujujuj...

mbh sa...

visste inte att fridah har en storasyster!

Det var mkt trevligt hos adrian även om det aldrig blir lugn och ro att prata med ngn när man har barnen med.

kram

Sofie RW sa...

Vad roligt med firande! Vi ska få gå på bröllop två kommande helgerna och jag är redan uppspelt - ska bli så mysigt!

Och grattis till fina prestationer i torsdags. Härligt kämpande superlag!

andreas sa...

ja det är härligt med firande kramar