onsdag 8 juni 2011

I morgon är det nästan som julafton...

...för då ska jag få tävla i löpning tillsammans med mina tre syskon, min sambo och min svägerska! Bloggläsare med gott minne kanske kommer ihåg att det i morgon är dags för Blodomloppet, och 10 km-klassen för min del. Bodin Bygg Running Team ställer upp med 6 st starka män och kvinnor, och några trogna supportrar! Fyra syskon med fyra respektive styr kosan mot Borlänge.

Min form känns minst sagt usel. Jag kände mig (relativt) fräsch direkt efter marathonet men har sista dagarna jagats ikapp och känt mig tilltufsad, mör och öm överallt. Segare än kola och med ben som betong... Jag har alltså inga som helst förväntningar på att kunna prestera en bra tid. Även om något griper tag i en när man får en nummerlapp på bröstet... Snabba tider ska jag ha senare i sommar, hoppas jag.

Nej, det här ska bara bli kul, ett festlopp och jag ska njuta av att göra det jag älskar, med dem jag älskar mest! Men det finns de som är mer formstarka än jag - storebror har legat i med löpträningen och jag tippar på att han kommer göra ett otroligt lopp i morgon! Även lillasyster Elina verkar ha prickat formen och kommer kicka ass på 5 km-klassen!

6 kommentarer:

Jonna sa...

Även JW, Malin och svägerska Fia kommer äga sportfältet i Borlänge! Och jag är så stolt över dem alla...

andreas sa...

haha du vet inget om min form men tack för att du tror på mig kramar

Emelie sa...

Lycka till =)

Löpning & Livet sa...

Åh, stort lycka till! och det är oftast när man har som lägst förväntningar det går riktigt bra :)

mbh sa...

Ska bli skoj även om jag hade önskat att det fanns en post-gravi-klass.

Sofia sa...

ha ha kan inte påstå att mina förustättningar att kicka as är så bra heller... Gravid i v32, lite envist snor som hänger kvar efter förkylningen, och foglossningar. men jag ska göra allt för att ni inte ska behöva vänta så länge på mig :)
kul ska de bli iallafall.