tisdag 21 juni 2011

4 veckor

Att vara positiv: Det är bara 4 veckor kvars till jag får semester. Det går nog fort.

Att vara negativ: Det är 4 veckor kvar tills jag får semester. Jag kreverar! 4 veckor... det är en hel evighet av 10 h långa arbetsdagar 5 dagar i veckan. Jag känner mig som ett vrak redan nu.

Maj och juni, årets kanske vackraste månaderna. Ändå de månader om året som känns jobbigast och tyngst på något sätt. Alla förväntningar, stress och saker som ska hända, som ska bli bra, lyckade och trevliga. Jag längtar till juli. Och november.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jobbar du 10h om dagen!!? Stackare! Vad jobbar du med? Hoppas på evigt solsken på din semester! Ses vi på vansbromaraton? Är sugen...

Annika sa...

Reagerade också på 10 tim-arbetsdagar. Puh!

Men ha ha, jag har också fyra veckor kvar. Idag när det regnar känns det ok för nu känns det inte som sommar.

Tack för din hälsning. Ärligt talat mår jag skit, smått kaos i mitt liv men jag tänker försöka fånga det goda i det onda :)

Jonna sa...

Kanske ett förtydligande; jag jobbar vanlig heltid mellan 7.30-16.30 men med restid blir det tio timmar om dan som jag är borta... så det är inte synd om mig egentligen.

Elina sa...

Försök vara positiv! Tänk på allt bra och fint i ditt liv. PUSS!