tisdag 14 juni 2011

Odlar min kärlek...

På tal om idoler, så finns även livs levande löparlegenden Rune Larsson. I senaste RW skrev han så fint om att odla sin kärlek till löpning och där igenom kunna hålla löparångan uppe hela livet. Idag sprang jag ett sådant pass, i hans anda. Utan klocka, utan pulsmätare. Gud vad skönt det är. Inget som stressar.

Jag var inte så sugen på att odla min kärlek just idag ska medges. Efter arbetsdagens slut och en grötmiddag tog jag en "tupplur" på en timme. När jag vaknade till regnade det och var +13 gr. Jag tog hunden Doris med mig och vi gav oss ut på gamla 9.12-rundan. Regnet rann nerför ansiktet. Jag blev blöt och fick blodsockerfall. Sprang och hallucinerade om gräddtårta, ostmackor och kex. Frukt, müsli och fil.

Men ändå, får jag fortsätta som jag gör nu kommer jag kunna älska löpning och andra träningsformer så länge benen bär mig. Jag kommer aldrig bli den snabbaste eller den som springer längst och mest, men jag kommer fortsätta i ur och skur, år efter år. Så känns det.

Och just nu handlar nästan alla inlägg om löpning verkar det som. Det beror på två saker...
1.Jag har börjat jobba heltid igen (tillfälligt fram tills semestern). Heltid+pendling gör att jag inte hinner eller orkar så mycket mer än jobba och träna.
2.Det händer så mycket kul i löparlivet just nu. Jag och lillasyster har ett ordentligt träningsschema vi följer och det känns så kul! Dessutom har hela familjen blivit som löpartokiga. JW köpte ett par illgula Asics DS Trainer härom dagen och brorsan springer som en tok.

5 kommentarer:

Elina sa...

Haha, jag fantiserade också om mat idag när jag sprang! Allt jag ska äta på fredag när vi firar Per... Chips, öl, tårta, grillat osv. :)

Julia sa...

Jag fantiserar också alltid om man när jag spring, till jag är så trött att jag mår illa av tanken på mat. Igår sprang jag med ljudbok i öronen. Det är en deckare och funkade hur bra som helst! Jag glömde helt bort tid och rum och bara sprang på (var nog lite rädd för mördaren i boken också, sneglade över axeln ett par gånger!)

mbh sa...

haha jag kan då knappast ses som löpartokig. är väl familjens svarta får där :)

elly sa...

så länge du inte rymmer iväg till kinnvallsjösätra hinner vi nog ses! :) jag kommer hem torsdag (23) kväll och är hemma till onsdagen (29), då jag åker till borlänge för att gå på festival. och så är jag hemma söndag-måndag (3-4/7) innan jag åker till sthlm igen.
det var så fint att ses sist, det är trist att det blir så sällan!

Emelie sa...

Kul att du fått med la familia i löplusten :)
För min del är det skönt att springa första delen av passet sen mer än fråga om mental träning!