torsdag 2 juni 2011

Presenterar härmed min adept...

Jag har en adept... Hon är tre år yngre än mig (född 1987), betydligt längre och med en slankare kroppsform, hon har spelat fotboll och rott kyrkbåt så årtullarna gnistrat, går på intensivpass på Friskis så svetten sprutar, och emellanåt låter hon sig coachas i löpning av mig.

Det är såklart min lillasyster jag pratar om! Vi sprang Tjejmilen tillsammans förra året, och denna sommar har vi bestämt att det ska hända grejor med vårt tempo! Vi ska bli snabba systrar! Första målet är Blodomloppet 9/6. Elina ska springa 5 km på sub25. Tjejmilen i september - sub50. Hon är redan snabb som attan så jag misstänker att jag kommer få svårt att hänga med henne...

Jag har så många idéer för vår sommarlöpning tilsammans! Vi började i kväll med ett lugnt 9.12 km-distanspass. På lördag blir det 400 m-intervaller. Vi ska även framöver springa uppför Käringbergets OCH Åsledens gamla slalombackar, springa långpass och inte fuska med intervallerna... nu kör vi!

7 kommentarer:

Adepten sa...

Haha! Vilken presentation alltså! Tack kära söta syster :) Det låter både roligt, skrämmande, utvecklande och jobbigt! Så länge vi fyller på ordentligt med mat och dryck emellanåt så ska det nog bli riktigt bra det här. Nu kör vi!

Malin sa...

Vad kul att träna ihop med sin syrra! Önskar mina var lite mer träningssugna och bodde lite närmre.

Grattis till ditt marathon! Bra jobbat.

Löpning & Livet sa...

Vad kul! lycka till på färden! :)

Julia sa...

HERREGUD ALLTSÅ, vad hände med Elina som ville var målvakt i fotbollslaget för att slippa springa? ;) Ni är jätteduktigt båda två:) Kör hårt!

Elina sa...

JULIA! Så var det väl ändå inte? De fanns faktiskt vissa som tyckte jag var bra i mål! Men okej, att ta ut mig fullständigt har väl inte riktigt varit min grej och jag har sagt till Jonna att jag kommer att klaga lite innan varje träningspass.

Andrej sa...

Yes!
Jag testade 400-meters intervaller idag! 10 st i 4:40-tempo, vilket är jättesnabbt för mig.
Absolut en favorit - direkt!

hon som mest ser ramemot allt gott hon ska äta i sommar sa...

och sen kommer ni hit o fikar!