torsdag 9 juni 2011

Bodin Bygg Running Team regerade Blodomloppet 2011!

Jag är så stolt och glad över vårt fantastiska lag - Bodin Bygg Running Team! I 25 gr kvav, fuktig värme hade vi en svettig, pulserande, tung, lätt, fartfylld löparkväll i Borlänge...

Malin - som sprang 5 km på dryga 27 minuter! Fruktansvärt imponerande, efter ett fåtal träningsrundor och innan det ett löpuppehåll på 1.5 år pga. graviditet med sin andra son och förlossning. Vad månde bliva?

Elina - som sprang 5 km på dryga 25 minuter och ändå var besviken över tiden. Jag tycker hon gjorde det skitbra, men ett envist håll i flera kilometer och en tung känsla gjorde att hon sprang långsammare på tävlingen än vad hon gjort på jämförbara träningspass.

Andreas - min enda och bästa bror som sprang 10.1 km på dryga 48 minuter! Hans livs första löptävling, och efter cirka 1 månads fokuserad löpträning! Här finns det minuter att plocka om han vill!

Sofia - promenerade 5 km höggravid och pinnade på utav bara attan, gick på 45 minuter!

JW - som överträffade alla förväntningar och sprang 10.1 km på 47.35 minuter! Hans löpträning har varit minst sagt sporadisk... men den killen har ett pannben som jag gärna skulle ha, i alla fall under tävlingssammanhang! Han har förmågan att ta ut sig och kämpa igenom smärta och negativa tankar, och jag börjar misstänka en dold löpartalang?

Och så jag - som sprang 10.1 (ja, banan var faktiskt 10.1 står det på hemsidan) på 51.55 minter (5.08-tempo). Jag är faktiskt väldigt nöjd, det var ett fall framåt för min del. 12 dagar efter marathonet så var inte förväntningarna skyhöga att kunna springa snabbt på milen. Loppet kändes godkänt, tungt, besvärande med den tjocka, varma luften, men jag slet mig igenom, fick ett nyttigt pass både för ben och sinne och orkade med en ordentlig farthöjning på slutet av loppet. Jag tycker det känns som att det finns en hel del att jobba på för mig och Elina under tre månaders sommarträning för att bli några minuter snabbare tills september...

Efteråt njöt vi av en god picknick i gröngräset. Jag vill även tacka våra bästa supportrar - svågrarna Per och Mats, samt Odin och Alvar! Utan er hade det ju inte gått att genomföra detta syskonrace!

11 kommentarer:

andreas sa...

tack själv kära syster för ett fint arrangemang kramar

JW sa...

Tack hjärtat, det här gör vi om nästa år!=)

Andrej sa...

Skitkul. Stort grattis till er alla!!

Annika sa...

Vilken familj! Imponerande och framförallt kul! :)

Löpning & Livet sa...

Grymt jobbat! Grattis till alla!

mbh sa...

Det gör vi om som sagt :)

Unknown sa...

Bra jobbat av er hela bunten :)

Julia sa...

Vilket järn-gäng ni är!

Honey sa...

Skitbra prestationer av er alla! Och vad grymt kul att ni var så många som ställde upp!

Malin sa...

Vad duktiga ni är! Kul att få springa ihop med ALLA sina syskon.

Funkne sa...

Imponerande!