lördag 28 maj 2011

Stockholm marathon - korta versionen

En riktig maramara har jag avverkat idag! För det var verkligen inte min dag... jag kände mig tung från första till sista steg. Jag höll mina tänkta km-tider fram tills cirka 25 km...
10 km - 59.20
15 km - 1.29
20 km - 1.59

Men jag fick slita mycket för att hålla dessa tider. Sen kom stora knocken. Jag som känt mig knockad länge, men det blev bara värre. Mellan 30-42 km tappade jag både fart och placeringar. Toabesök, ont överallt, tappat självförtroende. Men jag skulle i mål - så var det bara. Det hade jag ju lovat mina supportrar! Om jag så skulle krypa...

Jag gick till slut i mål på 4.25.21 - exakt 30 sek. snabbare än för ett år sedan i Köpenhamn. Jag är en 4.25-löpare... Rent "teoretiskt" borde jag kunnat gjort en bättre tid än för ett år sedan, men det var inte min dag alls. Men jag kom i mål, kan lägga ett ytterligare marathon på meritlistan och fick medalj och t-shirt...

6 kommentarer:

Julia sa...

Fantastiskt bra jobbat och stort grattis!!

Andrej sa...

Och en massa erfarenhet.
Grattis till målgången. Synd att du inte fick njuta av löpningen som du älskar så mycket!

Löpning & Livet sa...

Tråkigt att det blev så slitigt, men ett pers är ett pers och nästa gång tror jag det kommer handla om massor av minuters persande. Landa och njut av din fina prestation så börjar vi träningen mot nya mål snart! Grattis till pers och fin tid!

Staffan sa...

Roligt att träffa dig innan! Du tog dig i mål och på en snabbare tid än du sprungit innan. Banan i Stockholm är också ganska tuff! Starkt!! Vad är nästa mål att se fram emot?

Elina sa...

Du var helt klart bäst av alla (oavsett tid, vilken faktiskt var jättejättejättebra enligt alla utom möjligtvis du). Du köttade ända in i kaklet! <3

elly sa...

grattis! jag är så himla imponerad, oavsett tid. och tack för uppdaterings-smset igår. :)